auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / AD Plastik ostvarila značajan rast neto dobiti u prvih devet mjeseci

AD Plastik ostvarila značajan rast neto dobiti u prvih devet mjeseci

AD Plastik grupa i matična kompanija AD Plastik u prvih su devet mjeseci nastavili s pozitivnim trendovima poslovanja – poslovni su prihodi i grupe i matične tvrtke povećani za oko 20 posto, a ostvaren je i znatno veća neto dobit, pokazuju podaci iz financijskog izvješća solinskog proizvođača automobilskih autodijelova. 

Matična kompanija AD Plastik je u prvih devet mjeseci ostvarila poslovne prihode od 692,5 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast za 17,7 posto. Poslovni su rashodi rasli za 18,6 posto, na 664,76 milijuna kuna.

Istodobno, značajan rast bilježi se kod neto dobiti koja je u matičnoj kompaniji porasla za 74,9 posto, na 63,2 milijuna kuna. 

“Rast prihoda matičnog društva u izvještajnom razdoblju, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, najvećim dijelom proizlazi iz realizacije novih projekata Renaulta, Fiata, Volkswagena i Forda. Dodatni generator rasta AD Plastik grupe oporavak je ruskog tržišta, unatoč slabljenju tečaj ruskog rublja“, navodi se u izvješću.

Prema konsolidiranom izvješću, AD Plastik grupa je u prvih devet mjeseci ove godine povećala poslovne prihode na godišnjoj razini za 20,5 posto, na 939,4 milijuna kuna.

Sličan rast bilježe i poslovni rashodi, za 20,3 posto, na 871,3 milijuna kuna.

Neto dobit grupe iznosila je 60,1 milijun kuna i povećana je za 44,2 posto. 

“Za to su najzaslužniji rast prihoda, operativna efikasnost naših proizvodnih lokacija i niži troškovi financiranja”, ističe predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen u komentaru izvješća.

Dodaje i kako je porasla dobit grupe prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), i to za 9,75 posto, na 128,9 milijuna kuna.

Došen ističe kako je iz poslovnih rezultata grupe za prvih devet mjeseci ove godine jasno vidljiv nastavak pozitivnih trendova poslovanja.

“Zahvaljujući realizaciji novih projekata i dogovorenim poslovima, rast prihoda nastavit će se i u srednjoročnom razdoblju i osigurati nam dobre rezultate”, dodaje.

U izvješću se podsjeća i da je AD Plastik krajem srpnja postao stopostotni vlasnik jedne od vodećih mađarskih kompanija za proizvodnju plastičnih komponenti, Tisza Automotive.

Ovom smo akvizicijom ostvarili ključne ciljeve naše strategije rasta i srednjoročnog plana razvoja. Neki od važnijih razloga za odabir ove kompanije bili su njezin jako dobar zemljopisni položaj, u odnosu na proizvođače automobila u tom dijelu Europe, iskustvo u autoindustriji, dobar portfelj kupaca te kompatibilnost tehnologija koje koristi i razvija”, ističe Došen.

U srednjoročnom razdoblju očekuje povećanje prihoda od deset posto na razini grupe, kao utjecaj akvizicije Tisza Automotivea.

Uz matičnu kompaniju, AD Plastik grupu čine i dvije tvrtke u Rusiji – AO AD Plastik Togliatti i ZAO AD Plastik Kaluga, tvrtka ADP u Srbiji, Tisza Automotive u Mađarskoj te AD Plastik, Slovenija.

K.A./hina

foto: AD Plastik

Tagovi: