novogradnja

Home / novogradnja/Poslovne vijesti / Čelnik IATA-e se zalaže za skromnije zračne luke zbog poštede putnika viših cijena

Čelnik IATA-e se zalaže za skromnije zračne luke zbog poštede putnika viših cijena

Skokovit rast troškova širenja infrastrukture u zračnim lukama mora se kontrolirati kako bi cijene karata ostale pristupačne, upozorio je u u ponedjeljak čelnik međunarodnog udruženja zrakoplovnih prijevoznika (IATA) Alexandre de Juniac.

“Troškovi infrastrukture skokovito rastu”, kazao je de Juniac novinarima ovog tjedna uoči početka zrakoplovnog sajma u Singapuru.

Kao primjere iznimno skupih projekata naveo je gradnju treće piste u londonskoj zračnoj luci Heathrow, uz predložene troškove od 14 milijardi funti (19,8 milijardi dolara), i gradnju petog terminala u singapurskoj zračnoj luci Changi.

“Kada pogledamo brojke Heathrowa za treću pistu, uistinu smo jako, jako, jako zabrinuti. Čak su i brojke za T5 u Singapuru jako visoke”, dodao je, ne navodeći točan iznos proširenja Zračne luke Changi.

Planovi Singapura za zračnu luku uključuju novi objekt sa 40 metara visokim vodoskokom na zatvorenom koji će biti otvoren iduće godine, te peti terminal predviđen za 2030. godinu.

Čelnik IATA-e založio se za skromniji razvoj zračnih luka radi zbog nižih troškova gradnje i poštede putnika viših cijena koje bi mogle zakočiti potražnju.

“Voljeli bismo, primjerice, izbjeći velike projekte u kojima očekujemo probijanje troškovne konstrukcije jer arhitektura je fantastična, sjajna, ali jako skupa… moramo biti skromniji”, naglasio je De Juniac, ne navodeći poimence nijednu zračnu luku.

Troškovi gradnje zračnih luka rastu na razine koje postaju preveliki teret za prijevoznike, dodao je De Juniac.

“Netko će to morati platiti… Morat će to prebaciti u cijenu karata a ako ona bude previsoka, to bi moglo naškoditi potražnji”, pojasnio je.

IATA surađuje s vlastima u Heathrowu i Changiju na upravljanju troškovima. Ujedno pozivaju vlade da uključe prijevoznike u projekte na samom početku.

Heathrow je predložio da se troškovi smanje za 2,5 milijardi funti mjerama poput gradnje valovitih pista i upotrebe mobilnih građevinskih platformi.

Čelnik IATA-e podsjeća na procjene da bi do 2036. godine broj putnika u zračnom prometu trebao dosegnuti 7,8 milijardi, pri čemu bi gotovo polovina njih trebala putovati prema azijsko-pacifičkoj regiji, iz nje, ili unutar te regije. Usporedbe radi, u ovoj se godini očekuju četiri milijarde putnika.

Tempo rasta broja putnika uvelike će nadmašiti tempo razvoja infrastrukture poput zračnih luka i sustava za kontrolu zračnog prometa, naglasio je.

“Mislim da smo na putu u krizu. Infrastruktura se općenito ne gradi dovoljno brzo da bi pratila sve snažniju potražnju”, kazao je.

K.A./h

foto: archdaily