Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti / Francuska planira skratiti trajanje zimskih sniženja u trgovinama

Francuska planira skratiti trajanje zimskih sniženja u trgovinama

Francuska vlada planira skratiti propisano razdoblje zimskih sezonskih sniženja u trgovinama sa sadašnjih šest na četiri tjedna, i to moguće već od iduće zimske sezone, dobije li takav prijedlog dobije zeleno svjetlo parlamenta. 

Malotrgovci također apeliraju na vladu u Parizu da potakne zanimanje potrošača i u drugim razdobljima u godini po uzoru na američki “Crni petak”, čiji je cilj velikim popustima u kratkom roku potaknuti kupce na veću kupovinu.

Najava vlade vremenski se podudarila sa samim početkom službenog šestotjednog zimskog sezonskog sniženja u Francuskoj, tijekom kojeg trgovci koriste prednost zakonskog dopuštenja da kupcima ponude robu uz popuste koji se obično kreću od najmanje 50 posto pa čak i 70 posto u odnosu na uobičajene cijene.

Trgovci su izrazili želju za skraćenjem razdoblja sezonskih sniženja kako bi se pažnja kupaca fokusirala i stvorio dojam kako se ne smije propustiti dobra prilika, kazala je pomoćnica ministra gospodarstva Delphine Geny-Stephann za francuski list Le Parisien.

Plan je, kako dodaje, skratiti to razdoblje na četiri tjedna sa šest u ovome trenutku. Početak primjene po njenim bi riječima mogao biti u zimskim rasprodajama 2019. godine, ako parlament u proljetnom zasjedanju usvoji predložene zakonske mjere.

Što se tiče “Crnog petka”, u priopćenju ministarstva gospodarstva se navodi da bi “tako kratko vrijeme promotivnih popusta u trajanju od dva do tri dana na nacionalnoj razini imalo za cilj poduprijeti trgovinu na malo, ponajprije u klasičnim trgovinama”.

Zimska sezona kupnji tradicionalno pruža značajnu podršku trgovinama odjeće, čiji je promet upravo zahvaljujući propisanom razdoblju sniženja smanjen za sedam posto od 2014. godine i sada čini petinu godišnjih prihoda toga sektora, pokazuju podaci FIM-a, francuskog instituta za modu i tekstil. 

Francusko udruženje za e-trgovinu Fevad ovoga je tjedna objavilo da kupci očekuju da će u prosjeku potrošiti 216 eura u kupnji putem interneta tijekom ove zimske sezone – u prosjeku 17 eura više nego u 2017. i 32 eura više nego u 2016. godini.

Druge zemlje, pak, često dopuštaju da rasprodaje počnu odmah nakon Božića ili čak prije Božića, a nameću i manja ograničenja o vremenskom okviru za popuste. U Velikoj Britaniji one obično počinju 26. prosinca, netom nakon Božića. U Hrvatskoj zimsko sezonsko sniženje službeno počinje 27. prosinca i može trajati maksimalno 60 dana.

K.A.

foto: shopmania