Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / HTZ obilježava 25 godina postojanja

HTZ obilježava 25 godina postojanja

Turistički rekordi i odlična pozicija Hrvatske na svjetskoj turističkoj karti rezultat su sinergije javnog i privatnog sektora i djelatnika u turizmu, koji su zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) u zadnjih 25 godina stvarali i promicali identitet i ugled hrvatskog turizma, ocjena je direktora Glavnog ureda HTZ-a Kristjana Staničića uoči proslave 25 godina HTZ-a.

Kao nacionalna turistička organizacija HTZ je osnovan krajem lipnja 1992., a 25. obljetnicu proslavit će na svečanosti 18. prosinca u Zagrebu s partnerima, uključujući, kako najavljuju iz Glavnog ureda HTZ-a, i predstavnike hrvatske Vlade, dosadašnje ministre turizma koji su po funkciji i predsjednici HTZ-a te direktore HTZ-a. Za tu je priliku priređen bogat program s izložbom i pregledom najvažnijih događanja iz povijesti HTZ-a.

“Ne tako davno Hrvatska je inozemne medija većinom ‘punila’ vijestima o ratnim i političkim zbivanjima, dok je sadašnjost sasvim drukčija, posebice kada govorimo o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji, u čemu je HTZ odigrala veliku i važnu ulogu”, poručio je u razgovoru Staničić, dodavši da su iza HTZ-a u 25 godina veliki uspjesi i projekti, koji su važan dio današnje Hrvatske i za što se na suradnji i iznimnom doprinosu zahvaljuje stručnim i turizmu odanim djelatnicima. HTZ će i dalje djelovati s ciljem promocije Hrvatske i kao mjesto podrške svim kvalitetnim idejama i projektima koji će turizmu dati novu dodanu vrijednost, naveo je.

Nacionalna marketinška institucija

Podsjetivši da je Hrvatska u 25 godina izrasla u jednu od najpoželjnijih svjetskih turističkih destinacija, a turizam postao glavnim nositeljem razvoja hrvatskog gospodarstva s visokim udjelom u BDP-u od gotovo 20 posto, Staničić se osvrnuo i na stalni rast investicija i prihoda od turizma, kao i fizičkog turističkog prometa zadnjih više od 15 godina, koji je često bio i iznad europskih prosjeka.

Naglasio je da se sve aktivnosti i projekti HTZ-a nadovezuju i nadopunjuju, čineći ukupan promotivni rezultat, pri čemu ističe da su u ovoj slavljeničkoj godine provodili četiri glavne kampanje oglašavanja na inozemnim tržištima, koje se nadovezuju na poruke koje komuniciraju unutar kampanja i PR projekata “Croatia Feeds” ili “Epic Week” i na koje su, kako je kazao, posebno ponosni, jer su ih izvana, primjerice Google i drugi analitičari, ocijenili primjerom dobre prakse u kreiranju i provedbi promotivnih kampanja koje su i privukle na desetke tisuća novih ‘fanova’ na društvenim mrežama.

Ističe i kampanju “Out of Office Award”, koja je ove godine osvojila prestižnu SABRE nagradu u kategoriji “Pan-European Programme”, kao i novi promotivni spot humanitarnog karaktera koji je okupio globalno prepoznatljive hrvatske sportaše i umjetnike te atraktivne destinacije, dostigavši u kratkom roku odličnu gledanost.

U 25 godina od 10 do više od 100 milijuna noćenja

Hrvatski turizam se u zadnjih 25 godina zbog aktivnosti HTZ-a, po fizičkim i financijskim rezultatima, investicijama, izvoznom potencijalu i prihodima prometnuo u jedan od najvažnijih domaćih gospodarskih sektora, s uzlaznim trendom gotovo svih ekonomskih i socijalnih pokazatelja. Među njima je i rast broja zaposlenih, kojih je ove godine u turizmu više od 150 tisuća, te rast broja smještajnih, ugostiteljskih i raznih drugih objekata turističke infrastrukture.

U 1992., kada je osnovana HTZ, u Hrvatskoj je, po podacima Državnog zavoda za statistiku, bilo nešto više od 2 milijuna turista, koji su ostvarili nešto više od 10 milijuna noćenja, da bi već 1993. broj turista narastao na 2,3 milijuna, a noćenja na 13 milijuna, no kako su to bile ratne godine u Hrvatskoj i okruženju, sve do kraja 1990-ih, turistički promet je stagnirao, pa i padao, da bi od početka 2000-ih pa sve do danas bilježio neprestane uzlazne trendove. Ovu godinu Hrvatska će završiti s više od 18 milijuna turista i više od 100 milijuna noćenja.

 

N.H./h

foto: scr.arhiva