auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Kineski pohod na njemačku autoindustriju; Geely postao najveći Daimlerov ulagač

Kineski pohod na njemačku autoindustriju; Geely postao najveći Daimlerov ulagač

Kineski proizvođač automobila Geely povećao je udio u njemačkom automobilskom divu Daimleru u sklopu nastojanja da osigura pristup tehnologiji koja će mu omogućiti uspješno konkuriranje novim akterima u automobilskoj industriji, usmjerenima na električna i autonomna vozila.

Predsjednik uprave Geelyja Li Shufu objavio je tijekom vikenda da je povećao udio u Daimleru na 9,7 posto, što znači da je najveći privatni proizvođač automobila u Kini sada najveći dioničar Daimlera.

Prema aktualnim cijenama Daimlerovih dionica, vrijednost je tog udjela devet milijardi dolara.

U subotu su iz Geelyja priopćili da “zasada” ne namjeravaju dodatno povećavati taj udio, ističući da je njihov cilj savez s Daimlerom koji razvija električna i autonomna vozila radi uspješnije konkurencije novim akterima u automobilskoj industriji, poput Tesle i Ubera.

“Nijedan sadašnji akter u sektoru vjerojatno ne može dobiti bitku protiv osvajača bez prijateljske pomoći. Osvajanje i potvrda vodeće tehnološke pozicije zahtijevaju prilagodbu novom načinu razmišljanja kroz dijeljenje i objedinjavanje prednosti. Moje ulaganje u Daimler odražava tu viziju”, kazao je čelnik kineske tvrtke.

“U Daimleru nam je drago što možemo objaviti da bismo u Li Shufuu mogli dobiti još jednog dugoročno orijentiranog dioničara koji vjeruje u Daimlerovu inovacijsku snagu, strategiju i budući potencijal”, priopćeno je iz njemačke kompanije.

Očekuje se da će se čelnik kineske tvrtke danas sastati s direktorima Daimlera, kazao je za Reuters neimenovani upućeni izvor, a nada se i sastanku s dužnosnicima njemačke vlade u Berlinu.

Njegov se pristup razlikuje od onog drugih kineskih ulagača u njemačke tehnološie kompanije, poput proizvođača bijele tehnike Midee koji se prije kupnje njemačkog proizvođača industrijskih robota Kuke dugo konzultirao s dioničarima.

U njemačkoj vladi smatraju da nema potrebe za bilo kakvom intervencijom u Geelyjevu kupnju udjela u Daimleru, ni u domeni tržišnog natjecanja niti u pogledu propisa o inozemnim ulaganjima.

“O tim stvarima odlučuju kompanije”, kazao je glasnogovornik njemačke vlade. “S obzirom na karakter ulaganja – kupnju manjinskog udjela – nema potrebe za vladinom intervencijom”, kazao je.

U vladi nisu željeli komentirati izvješće njemačkog tabloida Bild am Sonntag prema kojem će Li posjetiti ured njemačke kancelarke Angele Merkel kako bi se u utorak tajno sastao s njezinim ekonomskim savjetnikom.

Ni u Daimleru nisu željeli komentirati moguće sastanke sa čelnikom kineske tvrtke.

Geelyjev potez ipak predstavlja izazov za Daimler koji je ušao u partnerstvo s kineskim BAIC Motor a surađuju i s Renault-Nissanom na razvoju automobila i kamiona. Renault-Nissan ujedno ima 3,1-postotni udio u Daimleru.

Kineski je BAIC pak u podnesku za Hongkonšku burzu datiranom prošlog petka objavio da će s Daimlerom uložiti više od 11,9 milijardi juana (1,88 milijardi dolara) u modernizaciju tvornice u Kini u kojoj bi se trebali proizvoditi skupi modeli Mercedes-Benza, uključujući i električna vozila.

Daimler je potvrdio tu informaciju.

D.B./H

foto: fah

Tagovi: ,