auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Kineski vlasnici sele proizvodnju Lotusa iz Britanije u Kinu

Kineski vlasnici sele proizvodnju Lotusa iz Britanije u Kinu

Većinski vlasnik automobilske kompanije Lotus, kineski Geely planira započeti proizvodnju te britanske marke sportskih automobila u Kini, u novoj tvornici u Wuhanu, vrijednoj 1,3 milijarde dolara.

Kako pišu agencije, ta kompanija sa sjedištem u kineskoj pokrajini Zhejiang planira poduzeti prvi korak u restrukturiranju britanskog proizvođača automobila nakon što je u 2017. stekla većinski udjel u njemu. 

To je u skladu s ambicijama uprave Geelyja, koja želi povećati proizvodnju luksuznih automobila i odmaknuti se od reputacije da kopira tuđi dizajn i ne proizvodi kvalitetno. S druge strane, za Lotus bi to značilo povećanje proizvodnje i to i novih modela poput SUV-a, čime bi britanskoj kompaniji porasla prodaja.

“Geelyju bi skupi automobili mogli donijeti povećanje tržišnog udjela. Kompanija to mora učiniti kako bi bila konkurentniji u natjecanju sa svjetskim brendovima”, kazao je analitičar Alan Kang iz LMC Automotiva.

Lotusovi automobili trenutno se proizvode u engleskom Norfolku. Geely i Lotus u zajedničkom priopćenju objavili su da je Norfolk proizvodno sjedište Lotusa, no ključni dio strategije za oživljavanje tog brenda je globalno širenje njegove proizvodnje.

Nova tvornica u gradu Wuhanu godišnje bi mogla proizvoditi 150.000 automobila, pokazuju podaci iz dokumenta objavljenog na internetskoj stranici nadležnog kineskog tijela koje prenose mediji.

Novoj je tvornici odobrena proizvodnja električnih vozila, električnih hibrida, kao i automobila koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem poput Lotusa, no u dokumentu se ne navodi kada će tvornica započeti s radom.

Lotus trenutno proizvodi modele Evora i Elise. Inače, James Bond je proslavio model Lotus Esprit 1977. godine u filmu “Špijun koji me volio”. Nekad se Lotus dičio i ekipom Formule 1, dok nije prodana Renaultu za jednu funtu u 2015. godini.

Geely procjenjuje da će mu u ovoj godini prodaja stagnirati, budući da se u 2018. kinesko tržište automobila smanjilo po prvi put u zadnjih više od dva desetljeća.

Ta kompanija uzburkala je svjetsku automobilsku javnost kupnjom 9 milijardi dolara vrijednog udjela u njemačkom Daimleru te ulaganjem 1,8 milijarde dolara u akviziciju švedskog Volva. U 2017. je postala vlasnikom 51-postotnog udjela u Lotusu, kojeg je kupila od malezijskog proizvođača vozila Proton.

D.B./hina

foto: Lotus

Tagovi: