Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/tehnologija / Microsoft intenzivno razvija koncept trgovine bez blagajni

Microsoft intenzivno razvija koncept trgovine bez blagajni

Da su trgovci sve važniji za poslovanje Microsofta pokazuje i vijest da softverski div intenzivno razvija koncept trgovine bez blagajni. Kako ekskluzivno doznaje Reuters iz nekoliko izvora bliskih kompaniji, skupina od 15 inženjera zadužena je za razvoj poslovne umjetne inteligencije u segmentu trgovine, prenosi poslovni.hr.

Izum mora biti jeftin

Prve rezultate svojih istraživanja skupina je navodno u proljeće predstavila izvršnom direktoru Satyji Nadelli. Kako otkrivaju izvori, Nadella je preporučio da tehnologija mora biti jeftina kako bi bila prihvatljiva klijentima iz maloprodajnog sektora koji se ne može pohvaliti “debelim” maržama. Za razliku od Amazona koji je u siječnju otvorio svoju prvu Amazon Go trgovinu bez blagajni ugradivši u prostor stotine kamera i senzora koje registriraju što kupci uzimaju s polica, Microsoft razvija jednostavniji model.

Njegovi su inženjeri došli na ideju da kameru ugrade samo na kolica, odnosno košaricu koja bi registrirala koje je proizvode kupac izabrao. Koncept je već predstavljen u nekoliko trgovačkih lanaca širom svijeta, tvrde tri izvora, a s Walmartom se vode pregovori o potencijalnoj suradnji. Iz Microsofta su poručili kako ne komentiraju “glasine i špekulacije” dok su iz Walmarta i Amazona odbili komentirati medijske napise.

Za sada nije jasno kada će Microsoft predstaviti konačni koncept trgovine bez blagajni te hoće li to biti dovoljno zanimljivo potencijalnim kupcima. No, razvoj te tehnologije ukazuje na dvije stvari. Prva je da je Amazonov pionirski iskorak “sljedeća velika inovacija” u trgovini koju konkurenti internetskog trgovca ne mogu ignorirati. “To je budućnost za trgovine namirnicima”, ocjenjuje Gene Munster, voditelj istraživanja tvrtke za ulaganje rizičnog kapitala Loup Venturesa.

Partner trgovcima

Ta kompanija procjenjuje da tržište automatiziranih trgovina vrijedi 50 milijardi dolara. Blagajnik je, naime, jedno od najčešćih zanimanja u SAD-u. Podsjetimo, Amazon Go trgovina otvorena je u kampusu kompanije u Seattleu nakon četiri godine razvoja u tajnosti. Funkcionira na način da se prilikom ulaska kupac registrira pomoću pametnog telefona. Kamere i senzori identificiraju što je izabrao, a kada završi kupnju, jednostavno išeta iz trgovine. Kupnja se naplaćuje terećenjem kreditne kartice kupca.

Amazon je objavio kako ovaj koncept ne namjerava uvrstiti u trgovine lanca Whole Foods koji je nedavno preuzeo. Postati strateški partner trgovcima za Microsoft znači veliku stvar za poslovanje. Naime, kompanija je već sada – nakon Amazona – drugi najveći pružatelj usluga “računalstva u oblaku” koje je ključno za internetske trgovine.

novo.hr

foto: Microsoft