novogradnja

Home / novogradnja/Poslovne vijesti / Odbijene žalbe Strabaga, Astaldija i Ictasa u vezi gradnje Pelješkog mosta

Odbijene žalbe Strabaga, Astaldija i Ictasa u vezi gradnje Pelješkog mosta

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila je žalbe austrijskog Strabaga i zajednice ponuditelja talijanskog Astaldija te turskog IC Ictas Isaat Sanayi uložene na izbor izvođača radova za gradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama.

Na internetskim stranicama DKOM-a u ponedjeljak je objavljeno rješenje Komisije prema kojem se odbijaju kao neosnovane žalbe Strabaga i zajednice ponuditelja talijanskog Astaldija i turskog IC Ictas Isaat Sanayi.

U Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave u siječnju su stigle dvije žalbe na odluku o odabiru kineskog konzorcija “China Road and Bridge Corporation” za graditelja Pelješkog mosta s pristupnim cestama, najvećeg hrvatskog infrastrukturnog projekta. 

Prvo se na taj odabir žalio austrijski Strabag, a nedugo nakon toga i zajednica ponuditelja u kojoj su talijanski Astaldi i turski CT Ictas koja se žalila na procjenu kvalitete garancije talijansko-turske ponude za gradnju mosta

Strabag se, s druge strane, žalio jer je kineski konzorcij ponudio dampinške cijene u pogledu izvođenja niza radova. Pretpostavlja se da su Kinezi mogli ići s nižom ponudom jer će dobiti nedopuštene državne potpore. U Strabagu navodno impliciraju da kineske vlasti putem gradnje Pelješkog mosta žele lakše “probiti” tržište Europske unije, a što nije u skladu s pravnom stečevinom EU.

Austrijancima uz ostalo smeta što naručitelj Hrvatske ceste nisu ispitale niske ponuđene cijene kineske korporacije u pojedinim stavkama, a što su trebale prema odredbama Zakona o javnoj nabavi i direktivi Europskog Parlamenta i Vijeća. Izračunali su kako su u nekim stavkama cijene izvođenja radova i nekoliko desetaka puta niže od njihovih, a damping su “pročitali” u 13 stavaka.

Žale se i što od Hrvatskih cesta odabrani izvođač radova nije naveo točne podatke o tome koji će postotak poslova izvršavati pojedini član konzorcija, što je bilo jedno od pravila natječaja.

Astaldi je, kao i Strabag, platio 100.000 kuna predviđene naknade za podnošenje žalbe. Za vrijeme rješavanja žalbi cijeli proces bio je u mirovanju.

Poznato je da je talijansko-turski konzorcij za gradnju Pelješkog mosta ponudio cijenu od 2,55 milijardi kuna, Strabag 2,62 milijardi kuna, a kineska tvrtka cijenu od 2,08 milijardi kuna (svi iznosi bez PDV-a).

N.H./H

foto: peljeski-most