Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/tehnologija / Pad povjerenja u tvrtke i organizacije zbog zaštite osobnih podataka

Pad povjerenja u tvrtke i organizacije zbog zaštite osobnih podataka

Korisnici sve manje vjeruju tvrtkama da će dobro čuvati njihove podatke, više od 90 posto ih je zbog toga zabrinuto, a kako se sve više tvrtki suočava s ‘provalama’ u podatke, te se čini i da su hakeri uvijek korak ispred, korisnici misle i da većina tvrtki ni ne zna kako zaštititi podatke, pokazuje novo istraživanje Veritas Technologiesa.

Tvrtka Veritas Tech. jedna je od globalno vodećih u području upravljanja podacima te je u istraživanju percepcije privatnosti podataka među korisnicima za 2018. (Veritas Global Data Privacy Consumer Study) utvrdila  da korisnici planiraju poduzeti  korake za kažnjavanje tvrtki koje njihove osobne podatke ne čuvaju na odgovarajući način, ali i nagraditi one koje to čine kako treba, odnosno one s visokim standardima zaštite osobnih podataka.

Važnost pravilnog upravljanja i zaštite korisničkih osobnih podataka dodatno je istaknula Opća uredba o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation), koja je od 25. svibnja na snazi u EU, čime su uvedena i stroga pravila o zaštiti i privatnosti podataka, te sada mnogi korisnici  više nego prije prate što tvrtke rade, smatrajući ih i odgovornima za zaštitu njihovih osobnih podataka.

U svjetlu te uredbe i drugih recentnih događanja u svijetu vezanih za zaštitu, pa i krađu osobnih podataka, novo istraživanje Veritasa pokazalo je ne samo pad povjerenja u organizacije u tom smislu, nego i da bi dvije trećine ispitanika prestalo kupovati proizvod ili uslugu od tvrtke s neodgovarajućom zaštitom osobnih podataka.

“Ne samo da bi prestali kupovati proizvode i usluge, nego bi se bez ustručavanja o organizaciji koja ne štiti njihove podatke požalili na društvenim mrežama, čime, s obzirom na utjecaj s tih mreža, mogu dosta naštetiti ugledu tvrtke”, napominju iz Veritasa, ističući da je s druge strane četvrtina ispitanika kazala da su spremni potrošiti više novaca kod onih tvrtki i organizacija za koje vjeruju da njihove osobne podatke štite na odgovarajući način.

U novom Veritasovom istraživanju obuhvaćeno je 12,5 tisuća ispitanika u 14 zemalja, a gotovo dvije trećine ispitanih ili oko 62 posto naglasilo je da bi prestalo kupovati proizvod ili uslugu od tvrtke ako tvrtka neuspješno štiti podatke korisnika, dok gotovo polovica ili 48 posto kaže da bi zbog toga prestali biti lojalni prema određenom brendu ili tvrtki, te bi razmotrili kupovanje usluga ili proizvoda kod konkurencije.

Čak 81 posto ispitanih prijateljima i članovima obitelji reklo bi da bojkotiraju pojedinu organizaciju, a gotovo tri četvrtine njih prijavili bi tvrtku regulatorima, dok bi negativne komentare o tvrtkama s kojima imaju loše iskustvo na društvenim mrežama i drugim online servisima pisalo njih oko 65 posto.

“Povjerenje u tvrtke narušeno je provalama u podatke, curenjem podataka i drugim visokoprofilnim slučajevima gdje su tvrtke pokazale nedostatak razumijevanja za način na koji čuvaju ili dijele podatke o korisnicima. Stoga treba više transparentnosti i odgovornosti kod tvrtki, koje, ako žele ostvariti poslovne prednosti, moraju postati dobri čuvari podataka”, upozoravaju iz Veritasa.

Istraživanje je pokazalo i da korisnici nikako ne bi pristali na dijeljenje određenih vrsta podataka, pa tako njih 60 posto ne bi htjeli da se dijele detalji o njihovim osobnim financijama, uključujući prihode i hipoteke, 40 posto ne želi da se zna njihova lokacija, a isti postotak ne želi ni da se otkrivaju  njihove online navike.

Tek nešto manje njih, 38 posto, ne bi pristalo na dijeljenje podataka o svom zdravlju i medicinskim zapisima, 30 posto o spolnoj orijentaciji, 26 posto o vjeri, a čak 40 posto je u istraživanju reklo da ni ne znaju kako i što tvrtke i organizacije rade s njihovim podacima.

T.R./H

foto: shutterstock

Tagovi: