auto-moto

Home / auto-moto/eko industrija/Poslovne vijesti / Pepsi je naručio čak 100 Tesla Semija i postao najveći kupac ovih električnih kamiona

Pepsi je naručio čak 100 Tesla Semija i postao najveći kupac ovih električnih kamiona

Izgleda da ih uopće ne zabrinjava činjenica da ne znaju rok isporuke, niti kako i gdje će ih puniti..

PepsiCo Inc je nedavno rezervirao čak 100 Teslinih novih električnih kamiona Semija, što je najveća poznata narudžba ovih najnovijih Teslinih vozila, piše vozim.hr. Kao ni druge kompanije koje su naručile kamione, ne zabrinjava ih činjenica da ne znaju kada će ih dobiti, kako i gdje će ih puniti, niti koliko je realan domet od čak 800 km po punjenju. Zašto?

Pepsijevih 100 kamiona dodano je narudžbama više od desetak velikih tvrtki, kao što su Walmart Stores Inc, DHL, operateru flota J.B. Hunt Transport Services Inc, Anheuser-Busch i tvrtki za distribuciju hrane Sysco Corp. Dosad je tako navodno rezervirani čak 280 kamiona.

PepsiCo planira uključiti Semi kamione u isporuku hrane i pića između proizvođača i distribucijskih postrojenja, kao i izravno trgovcima unutar 800 km dosega, koliko im je obećao Teslin direktor, Elon Musk.

Semi kamioni će nadopuniti Pepsijevu flotu od gotovo 10 000 velikih vozila te će činiti ključni dio njihova plana za smanjivanjem emisija stakleničkih plinova putem opskrbnog lanca, za najmanje 20 posto do 2030. godine, izjavio je Mike O’Connell, viši direktor opskrbnog lanca PepsiCo za Sjevernu Ameriku.

Elon Musk je predstavio svoj Semi prošli mjesec te se očekuje da će kamion ući u proizvodnju do 2019. godine.

O’Connell je odbio reći koliko je PepsiCo platio rezervaciju ovolikog broja kamiona, kao i to planiraju li ih uzeti na leasing ili izravno kupiti. Ono što je značajno za napomenuti da su rezervacije prvotno iznosile 5000 dolara po kamionu, ali su u međuvremenu (zbog velikog broja zainteresiranih) narasle na 20.000 dolara.

I opet, Elon Musk prodaje na neviđeno, kupci i korporacije plaćaju nešto za što nisu sigurni ni kada će biti isporučeno, a ostatak autoindustrije se opet češka po glavi i pita kako mu je to (opet) uspjelo.

Jednostavno, ljudi mu vjeruju, a kompanije su izračunale da je investicija dovoljno mala, dok je potencijalna zarada dovoljno velika da se isplati riskirati.

Ovo je upravo trenutak u kojem Teslin model iz emotivnog prelazi u racionalno. Jer, dok god su privatni pojedinci zbog želje da voze nešto “cool” i “fora” bili spremni na neviđeno plaćati i čekati skupi automobil, mogli smo ih svrstati u skupinu neracionalnih emotivaca i “early adoptera”. Međutim, kada ovo rade korporacije, tada iza toga stoji racionalni poslovni model koji se teško može okarakterizirati kao hir pojedinca.

novo.hr

foto: Tesla