Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti / Prihodi Carslberg grupe u drugom tromjesečju porasli na 2,45 milijardi eura

Prihodi Carslberg grupe u drugom tromjesečju porasli na 2,45 milijardi eura

Danski pivar Carlsberg izvijestio je u četvrtak o blagom rastu prihoda u drugom tromjesečju zahvaljujući Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji i pojačanoj potražnji u Kini.

Ukupni su prihodi danske tvrtke porasli u drugom tromjesečju 3,4 posto, na 18,3 milijarde danskih kruna (2,45 milijardi eura).

U prvoj polovini godine prihodi su gotovo stagnirali u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznosili su 31 milijardu kruna. Ako se isključi utjecaj akvizicija i valutnih tečajeva, uvećani su 5,1 posto.

Operativna dobit prije deprecijacije, amortizacije i gubitaka po otpisima smanjena je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci 2,4 posto, na 6,48 milijardi kruna, što u kompaniji pripisuju nepovoljnom utjecaju valutnih tečajeva.

Obujam prodaje povećan je u istom razdoblju 2,8 posto. Ako se isključi utjecaj prodaje njemačke tvrtke Nordic Getraenke u travnju prošle godine, stopa rasta iznosila je 3,3 posto, što u kompaniji pripisuju kontinuirano snažnom rastu potražnje u Aziji i “poboljšanoj dinamici u istočnoj Europi”.

Ukupna je razina cijena u prvih šest ovogodišnjih mjeseci porasla dva posto, signalizirajući veći obujam prodaje u kategoriji skupljih proizvoda. Više cijene zabilježene su u svim glavnim regijama u kojima Carlsberg posluje, uključujući Europu, Rusiju i Aziju.

U Kini, koja je prošle godine postala najveće Carlsbergovo tržište, organski rast prihoda iznosio je 17 posto, potaknut potražnjom za premium brendovima poput Tuborga, Carlsberga i 1664 Blanca. Prosječan je rast kineskog tržišta iznosio jedan posto, navodi se u izvješću.

Glavni su pokretač rasta kineskog tržišta internacionalni brandovi premium piva, koji se prodaju po dva do tri puta višoj cijeni od brendova u kategoriji srednjih cijena.

U Rusiji obujam prodaje porastao je u prvoj polovini godine jedan posto, zahvaljujući rastu ruskog tržišta, poduprtom povoljnim vremenskim prilikama i Svjetskom nogometnom prvenstvu. Tako je 10-postotno povećanje prodaje u drugom tromjesečju amortiziralo 1-postotni pad u prethodna tri mjeseca, tumače u kompaniji.

Otkada je prije deset godina preuzeo ruski brend Baltika, danski pivarski div suočava se s teškoćama na ruskom tržištu, uključujući slabljenje gospodarstva, ograničenja oglašavanja i povećanje poreza kojima Moskva nastoji smanjiti konzumaciju alkohola.

“U ovoj godini očekujemo rast, ali smo i dalje oprezni kada je u pitanju rusko tržište, s obzirom na nisu razinu raspoloženja potrošača”, istaknuo je u telekonferenciji s novinarima izvršni direktor danske tvrtke Cees’t Hart.

“Postigli smo snažne rezultate u prvih šest mjeseci 2018. godine, sa zdravim rastom prihoda, povećanjem marži u brojnim regijama, snažnim novčanim tokom i kontinuiranim smanjenjem duga”, naglasio je Hart, naglašavajući ujedno dobar početak trećeg tromjesečja.

Kompanija je poboljšala procjenu godišnje dobiti zahvaljujući uspješnoj provedbi strategije s pojačanim fokusom na premium brendove piva u prvoj polovini godine.

Očekuju tako da bi im godišnja operativna dobit trebala porasti sedam do devet posto, u odnosu na dosada prognoziranih pet do šest posto.

P.T.

foto: scr.yt

Tagovi: