auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Prodaja automobila u Europi snažno pala u rujnu zbog novog testa

Prodaja automobila u Europi snažno pala u rujnu zbog novog testa

Prodaja automobila u Europi naglo je pala u rujnu zbog uvođenja novog testa potrošnje goriva i emisije ugljičnog dioksida dok je u Hrvatskoj njezin rast snažno usporio, pokazuje u srijedu objavljeno izvješće europske udruge proizvođača automobila.

U rujnu je u 27 zemalja EU-a (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano tek nešto više od milijun novih automobila, čak 23,5 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.

To nije iznenađenje budući da je uvođenje novog testa WLTP (globalni harmonizirani test za osobna i laka gospodarska vozila) na početku rujna prouzročio izniman skok broja registriranih novih automobila u kolovozu, za 31,2 posto, upozoravaju u ACEA-i.

“Zbog toga je većina zemalja EU-a u rujnu zabilježila dvoznamenkasti pad prodaje novih automobila, uključujući i pet velikih tržišta”, napominju u ACEA-i.

Najveći je pad prodaje među pet velikih zabilježila Njemačka, za 30,5 posto. Slijede Italija s padom prodaje za 25,4 posto i Velika Britanija s 20,5 posto. Najblaži je pad zabilježen na francuskom tržištu, za 12,8 posto, izračunali su u ACEA-i.

U skupini ‘starih’ članica Europske unije broj registriranih novih automobila smanjen je na godišnjoj razini za 23,3 posto a u ‘novim’ članicama, koje su u cjelini obično bilježile znatno veće stope rasta prodaje nego ‘stare’, za 26,9 posto.

U Hrvatskoj su u rujnu prema ACEA-inim podacima registrirana 2.894 nova automobila, 3,3 posto više nego u istom mjesecu prošle godine. U kolovozu njihov je broj na godišnjoj razini poskočio 32,4 posto.

Skroman rast u prvih devet ovogodišnjih mjeseci

U prvih devet ovogodišnjih mjeseci potražnja za novim automobilima u 27 zemalja EU-a uvećana je 2,5 posto, u skladu s očekivanjima za ovu godinu, napominju u ACEA-i.

Među pet vodećih tržišta daleko najveći rast potražnje bilježila je Španjolska, za 11,7 posto. Slijede Francuska sa 6,5 posto i Njemačka sa skromnih 2,4 posto.

U Italiji prodaja novih automobila smanjena je u prvih devet ovogodišnjih mjeseci za 2,8 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Velika Britanija bilježila je izrazitiji pad, za 7,5 posto.

U skupini ‘starih’ članica EU-a potražnja za novim automobilima porasla je u razdoblju od siječnja do rujna za skromnih 1,6 posto dok su ‘nove’ bilježile snažan rast, za 13 posto.

U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do rujna prema ACEA-inim podacima registriran ukupno 50.081 novi automobil, što je 21,3 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

K.A./hina

foto: novo.hr

Tagovi: