auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Prodaja novih automobila u EU pala u ožujku, u Hrvatskoj blagi rast

Prodaja novih automobila u EU pala u ožujku, u Hrvatskoj blagi rast

Prodaja novih automobila u Europi pala je u ožujku prvi puta u ovoj godini dok je u Hrvatskoj njezin rast osjetno usporio, pokazalo je u srijedu objavljeno izvješće udruženja europskih proizvođača ACEA,

U ožujku je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte) registrirano ukupno 1,79 milijuna novih automobila, 5,3 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuju ACEA-ini podaci.

Time je njihova prodaja smanjena prvi puta u ovoj godini, ističu u ACEA-i, upozoravajući na visoku poredbenu osnovicu u istom prošlogodišnjem mjesecu.

U veljači prodaja je u EU27 porasla 4,3 posto.

“Zamah počinje slabiti na pojedinim tržištima a posebno u Velikoj Britaniji gdje je prodaja u ožujku potonula 15,7 posto”, ističu u ACEA-i.

Potražnja za novim automobilima oslabila je i na najvećem europskom tržištu automobila, onom Njemačke, za 3,4 posto, te u Italiji, za 5,8 posto.

U Francuskoj tržište je poraslo 2,2 posto a u Španjolskoj za 2,1 posto.

U cijeloj skupini ‘starih’ članica EU-a prodaja je pala šest posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak.

‘Nove’ su članice pak bilježile slabiji rast, za šest posto, nakon 7,8-postotnog povećanja prodaje u veljači. Pritom je ukupan broj registriranih novih automobila i dalje više nego deseterostruko manji nego u ‘staroj’ Europi, pokazuju podaci udruženja.

Hrvatska je pratila taj trend s povećanjem prodaje u ožujku na godišnjoj razini za 17 posto, gotovo trostruko slabijim nego u prethodnom mjesecu kada je poskočila 47 posto, pokazuju podaci ACEA-e. Ukupno je u Hrvatskoj prema podacima tog udruženja u ožujku registrirano 6.296 novih automobila.

Stagnacija u prvom tromjesečju

U prvom je ovogodišnjem tromjesečju prodaja na razini EU27 stagnirala, uz registriranih ukupno 4,17 milijuna novih automobila.

Najviše je među vodećim tržištima u prva tri ovogodišnja mjeseca porasla prodaja u Španjolskoj, za 10,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U Njemačkoj uvećana je četiri posto, a u Francuskoj 2,9 posto.

Ostala su velika tržišta bilježila pad potražnje za novim automobilima, koja je najviše potonula u Britaniji, za 12,4 posto. U Italiji smanjena je za osjetno slabijih 1,5 posto.

U ACEA-i posebno ističu snažan skok potražnje u skupini novih članica EU-a, za 11,9 posto u odnosu na prvo prošlogodišnje tromjesečje.

U Hrvatskoj je u prva tri ovogodišnja mjeseca prema podacima udruženja registrirano ukupno 13.876 novih automobila, 28,4 posto više nego u prva tri mjeseca prošle godine.

P.T./H

foto: arhiva.nh

Tagovi: