Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / Putničke agencije ove sezone bilježe porast prodaje zimskih putovanja za 10 posto

Putničke agencije ove sezone bilježe porast prodaje zimskih putovanja za 10 posto

Putničke agencije ove sezone bilježe porast prodaje adventskih, novogodišnjih i zimskih putovanja na domaćem tržištu u prosjeku do oko 10 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine, dok je ta prodaja u inozemstvu za domaća odredišta i do 15 posto bolja, pokazuju analize UHPA-e te Atlasa i Kompasa.

“Većina agencija ove blagdanske sezone očekuje više putnika i u Hrvatskoj i u inozemstvu, a kao i do sada hrvatski građani češće kupuju novogodišnje aranžmane, dok Božić tradicionalno radije provode u krugu obitelji”, napominju iz Udruge hrvatskih putničkih agencija.

Za putovanja u inozemstvo hrvatski građani najradije biraju jednodnevna, dvo ili trodnevna putovanja autobusom u okolne države, a najpopularnija odredišta su Beč, Budimpešta, Prag, Salzburg, Milano, Toscana, Verona i Venecija, dok će oni s malo više novca na višednevna putovanja zrakoplovom, i to najviše njih do Lisabona, Londona, Rima ili Rovaniemija (Finska).

Na domaćem tržištu Zagreb je apsolutni favorit za adventska putovanja, a iz UHPA-e naglašavaju i kako je zbog toga većina hotelskih kapaciteta u glavnom hrvatskom gradu već rasprodana, a Zagreb po potražnji slijede Čazma s Božićnom bajkom obitelji Salaj te Opatija, Split i Varaždin.

“Agencije su uz adventska zadovoljne i prodajom novogodišnjih aranžmana, koja je za inozemstvu kod većine agencija za oko 15 posto bolja nego lani, a za domaća odredišta do oko 5 posto bolja. Za Novu godinu najtraženiji su aranžmani za Opatiju, Split i Dubrovnik, kao i za Rovinj, Crikvenicu i Pulu. Novost je i porast potražnje za Baranjom, a standardno dobro idu i toplice”, kažu iz UHPA-e.

Dodaju da domaći za Novu godinu dosta traže i europske destinacije, poput Beča, Londona, Pariza, Praga i Budimpešte, ali i Malte, Sicilije, Portugala, Slovenije i Bosne i Hercegovine (Sarajevo).

Zimsko-skijaška sezona također ove godine agencijama privlači oko 10 posto više kupaca aranžmana, većinom u Austriji, Italiji i Sloveniji, a najviše domaćih na skijalištima će biti u terminu zimskih školskih praznika od 27. prosinca do 14. siječnja.

Iz UHPA-e napominju da su agencijske cijene svih aranžmana za ovo doba godine uglavnom slične prošlogodišnjim, ali i da kao i do sada još uvijek većinu aranžmana, gotovo 80 posto, domaći putnici plaćaju na rate.

Atlas i Kompas s jačim zanimanjem za Dubai, Lisabon i Andaluziju

Iz najvećih domaćih putničkih agencija, Atlasa i Kompasa, doznaje se da su zadovoljni prodajom blagdanskih putovanja, pri čemu iz Atlasa, kao najvećeg domaćeg touroperatora, iznose da je ta prodaja 10 posto bolja.

“Zadovoljni smo prodajom i ne očekujemo neku veću last minute prodaju, a u Europi su najtraženiji Beč, Prag, Malta i Portugal. Zagreb se dosta traži zbog Adventa, ali i obala i kontinentalne destinacije, dok se od dalekih putovanja najviše traži Kina, Tajland, Kuba, Šri Lanka, Maldivi i pogotovo Dubaij i u njegovoj blizini Ras al Khaimahom, koji su zamijenili Egipat“, poručuju iz Atlasa, dodajući da se cijene kreću od 600-tinjak do više od 20 tisuća kuna.

Slično ističu i iz zagrebačkog Kompasa, napominjući da je za Novu godinu potražnja i iznad 10 posto bolja nego lani, a apsolutnim hitom ove godine izdvajaju Lisabon i Andaluziju.

T.R.

foto: visitgraz