Ostale vijesti

Home / Ostale vijesti/zdravlje i ljepota / Što je sindrom pregorijevanja kod introvertnih osoba?

Što je sindrom pregorijevanja kod introvertnih osoba?

Ako ste introvertna osoba, znate koliko je teško kada se trebate družiti s drugima svaki dan. Na koncu počnete patiti od pregorijevanja i trebate učiniti nešto i to popraviti.

Ako niste introvertirani, nemate pojma kako iscrpljujuće može biti svakodnevno druženje s ljudima. Vama vjerojatno to nema smisla. Ali razumijevanje introverta i njihovog sindroma pregorijevanja može biti dobro za vas.

I svi vi introverti koji postojite, ja vas shvaćam. Možda ne znate što je pregorijevanje introverta, ali jamčim vam da ste to već doživjeli.

Što je pregorijevanje introverta?

Prvo, moramo shvatiti što je introvert prije nego što možemo odrediti što je njegovo pregorijevanje. Introverti su pojedinci koji dobivaju svoju energiju u samoći.

S druge strane, oni se također jako iscrpljuju kad su stalno u društvu drugih ljudi, prenosi atma.hr

To prekomjerno iscrpljivanje do koje dolazi zbog čestog druženja je zapravo pregorijevanje introverta. Oni postaju toliko iscrpljeni da je to na kraju previše za njih.

Neki ljudi imaju slomove, a drugi samo postaju vrlo, vrlo neugodni i ćudljivi.

Zašto introverti trebaju paziti da im se pregorijevanje ne događa prečesto?

Većina ljudi zapravo ne shvaća da su introvertirani sve do kasnije dobi  u životu. Zabavljate se s prijateljima, ali kako to da uvijek želite otići kući i samo spavati?

Kada shvatite da ste zapravo samo introvertirani, morate paziti koliko često izlazite, jer je loše stalno doživljavati pregorijevanje.

Postanete uistinu umorni, negativno razmišljate, a ako niste pažljivi, možete reći jako okrutne stvari ljudima do kojih vam je stalo. Vi to zapravo ne mislite, vaša energija je oštećena i vi ste dodatno razdražljivi.

Kako se nositi sa sindromom prijegorijevanja introverta

Ako ste introvertna osoba, koja je iz nekog razloga prisiljena redovito se družiti, morate se pobrinuti da znate kako se ispravno nositi s tim.

Bilo da vaš posao zahtijeva da se nalazite često u društvu ljudi ili su tome razlog obiteljske obveze, evo kako se nositi sa sindromom prijegorijevanja introverta.

# 1 Pobrinite se da vama bliski ljudi znaju da vam je potrebno vrijeme koje ćete provesti u samoći

Vaši bliski prijatelji i obitelj trebali bi već to shvatiti, ali ako to ne znaju, recite im. Ako su oni ekstrovertirani, jednostavno ne mogu shvatiti kako vam teško može padati druženje na duže staze.

Pobrinite se da shvate kako to utječe na vas i na taj  način će shvatiti zašto trebate biti sami. Ako ne znaju zašto želite biti sami, mogli bi misliti da bježite od njih.

# 2 Odvojite vrijeme za sebe svaki tjedan

Život može postati s vremena na vrijeme izuzetno užurban. Uz posao, a možda i školu i prijatelje, morate osigurati potrebno vrijeme kada ćete moći njegovati svoju introvertiranu stranu. Trebate samo to vrijeme.

Ako ga ne dobijete redovito, ono mora biti dio vašeg rasporeda. Odvojite par sati barem dvije večeri tjedno samo za sebe. Gledajte svoje omiljene emisije, čitajte knjigu, idite na trčanje i činite sve što vam čini da se osjećate dobro kad ste sami, na taj način ćete se napuniti.

# 3 Pronađite način da se okrenete sebi kada ste u društvu drugih ljudi

To može biti jako teško, ali ako to uspijete, spasit ćete se. Osobno, uspijevam se okrenuti sebi i napuniti čak i kad me okružuju drugi ljudi.

Ja to radim pomoću svog telefona. Znam da možda to nije najbolji ili najzdraviji način za bijeg, ali to mi dopušta da se osjećam sama i na taj način uspijevam ponovno napuniti baterije.

# 4 Pobjegnite u toalet ili izađite van

Čak i ako se osamite na nekoliko minuta, to vam može pomoći i spasiti vas od pregorijevanja.

Kada se počnete osjećati preplavljeno, samo otiđite u toalet ili ukradite nekoliko minuta za sebe. Bez obzira na sve, osamljivanje će vam pomoći da se smirite i da se osjećate bolje.

# 5 Odredite si smirujuću rutinu

Ako ne možete pobjeći, odredite rutinu koja vam pomaže da se smirite. Bez obzira je li to zurenje u vaš telefon ili duboko disanje, ponavljanje određene mantre u vašoj glavi, bit će korisno.

Ako se možete brzo smiriti s takvom rutinom, to će vam pomoći da se nosite s pregorijevanjem na elegantniji način. Izbjegavate pokazivati svoje negativne emocije i potencijalno biti okrutni prema ljudima do kojih vam je stalo.

# 6 Adekvatno se pripremite za društveni događaj

Ako znate da ćete se družiti s puno ljudi, morate se pripremiti mentalno. A to također znači da morate provesti određeno kvalitetno vrijeme u samoći prije događaja.

Ne samo da će vam to pomoći da se nosite s onim što dolazi, već će vam također pomoći da se ponovno napunite i odmorite prije izlaska, tako da ne morate doživjeti pregorijevanje.

# 7 Zamolite za malo prostora

Ako se osjećate bombardirani od strane jedne općenito osobito društvene osobe, samo je zamolite za malo prostora. Recite joj da ste introvertna osoba, zbog čega ponekad samo trebate biti sami.

Možda neće shvatiti, ali bolje i to nego da se uzrujavate i ljutite jer ste iscrpljeni.

# 8 Potražite podršku od ljudi koji vas razumiju

Imate introvertirane prijatelje. Vrlo je malo vjerojatno da ste okruženi samo ekstrovertiranim osobama koje vas ne mogu razumjeti.

Samo zatražite podršku od njih. Recite im da se osjećate malo društveno opterećeno, a oni će se pobrinuti da ostanete sami.

# 9 Izbjegavajte situacije za koje znate da će biti loše za vas

Ako znate da će vas koncert učiniti jadnijim umjesto sretnijim, nemojte ići. Moglo bi se činiti kao dobra ideja, ali kad znate da će nešto uzrokovati da se osjećate loše, izbjegavajte to.

Ponekad morate otići na neke događaje i družiti se, a kada je to slučaj, samo se zadržite nakratko.

# 10 Mudro koristite vrijeme koje možete provesti u samoći

Ponekad, kada ste sami ne osjećate se nužno kao da ste sami. Morate se pobrinuti da imate privatno, vrijeme u samoći kako biste se mogli napuniti.

Samo zato što nema nikoga oko vas, to ne znači da ste sami. Komunikacija s ljudima putem SMS poruka ili društvenih mreža i dalje je druženje. I dalje vas može umoriti i to ne treba računati kao vrijeme punjenja.

Ako ste ikada doživjeli pregorijevanje, znate da je to stvarno i znate koliko je loše. Kako biste to izbjegli ili se čak nosili s tim, ako to već morate doživjeti, slijedite ove savjete.

novo.hr

foto: shutterstock