auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Ukinuta tunelarina za tunel koji je iznimno važan za Makarsko primorje

Ukinuta tunelarina za tunel koji je iznimno važan za Makarsko primorje

Župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban u ponedjeljak je ocijenio kako je ukidanje plaćanja tunelarine kroz tunel Sv. Ilije, koji prometno povezuje Imotsku krajinu i Makarsko primorje, iznimno važno za žitelje tog područja jer će se financijska sredstva koja su građani trošili za tu namjenu sada usmjeravati u razvoj ruralnog područja Zabiokovlja.

Župan tvrdi da će to pridonijeti i ublažavanju nepovoljnih demografskih trendova.

“Ukidanjem tunelarine kroz tune Sv. Ilija uravnotežuje se to područje s drugim područjima jer nigdje u Hrvatskoj na ulazno-izlaznim pristupima autocesti se ne naplaćuje tunelarina,” rekao je župan Boban na konferenciji za novinare upriličenoj kod tunela Sv. Ilija u nazočnosti gradonačelnika i načelnika općina Imotske krajine i Makarskog primorja.

Po njegovim riječima, jedan građevinski poduzetnik godišnje je plaćao gotovo 500.000 kuna tunelarine kroz tunel Sv. Ilije, a s tim novcima mogao bi otvoriti šest novih radnih mjesta s prosječnom hrvatskom mjesečnom plaćom.

Župan Boban zahvalio je predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću koji je, kako je rekao, razumio njegove i argumente ljudi s tog područja.

Naglasio je da je ukidanje tunelarine kroz tunel S. Ilije važno i zbog demografskih razloga jer se radi lošeg ekonomskog stanja u Imotskoj krajini rađa sve manje djece, a odrasli iseljavaju.

Takvi projekti, kao što je tunel Sv. Ilije, za desetak ili petnaest godina bit će uzaludni ako ne bude imao tko raditi u Imotskoj krajini, dodao je.

“Majka svih reformi mora biti demografska obnova jer to je poticaj daljnjeg razvoja Republike Hrvatske, poglavito ruralnih područja koja do sada nisu imala ravnomjeran razvoj s drugim dijelovima Hrvatske,” poručio je Boban.

Boban: Tunel besplatan i za domaće i za strance

Na upit je postoji li mogućnost da stranci i turisti koji pri dolasku na Jadransku obalu koriste prolaz kroz tunel Sv. Ilije, ipak plaćaju tunelarinu, Boban je istaknuo kako je Hrvatska članica Europske unije te za sve putnike moraju važiti isti kriteriji.

“Ne smijemo raditi diferencijaciju za bilo kojeg stanovnika EU ili bilo koju osobu koja prolazi ovom prometnicom,” kazao je Boban.

Na upit na koji će se način ubuduće održavati tunel Sv. Ilija budući da neće biti financijskih sredstava od tunelarine, Boban je uzvratio protupitanjem: “A kako se održavaju tuneli od Dugopolja do Splita, riječka zaobilaznica s vijaduktima, mostovima i tunelima ili kako se održavaju pristupne ceste okolo Zagreba ili na svim drugim pristupima autocesti? Zašto bi samo Imoćani i Makarani bili zakinuti izdvajanjem vlastitih sredstava?”, upitao je Boban.

Pri tomu je podsjetio kako je građevinska dozvola za tunel Sv. Ilije i početak gradnje tog tunela ishođen proračunskim sredstvima splitsko-dalmatinske županije te dodao kako se sve ostale prometnice u Hrvatskoj održavaju iz sredstava poreznih obveznika iz cijele Hrvatske.

“Nadam se da će oko 11 milijuna kuna koliko godišnje košta održavanje tunela Sv. Ilija i dalje biti financirano iz proračuna te da će se u dogledno vrijeme smanjiti cestarina,” rekao je Boban.

Na novinarsku opasku kako je tunel Sv. Ilija građen kreditnim sredstvima, župan Boban je uzvratio kako su tako građene i prometnice oko Rijeke i Šibenika.

Gradonačelnik Imotskog Ivan Budalić istaknuo je kako će nakon ukidanja tunelarine Imotskoj krajini godišnje ostati oko 4 milijuna kuna sredstava.

“Očekujem daljnji razvitak ovog kraja izgradnjom bolje prometnice prema Imotskom jer će to poboljšati prometnu povezanost ne samo Imotskog kraja nego i Hercegovine s Jadranskim primorjem,” rekao je Budalić.

Gradonačelnik Makarske Jure Brkan istaknuo je kako se ukidanjem tunelarine eliminiraju prometni zastoji kod tunela Sv. Ilija, a time će se ubrzati pristup Makarana autocesti Zagreb-Metković.

N.H./h

foto: wikipedia