Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti / EU kaznio vlasnika Hello Kitty zbog ograničavanja online prodaje

EU kaznio vlasnika Hello Kitty zbog ograničavanja online prodaje

Europska komisija u utorak je kaznila japansku tvrtku Sanrio, vlasnika popularnog brenda Hello Kitty, sa 6,2 milijuna eura zbog nezakonitog onemogućavanja malotrgovaca da prodaju robu s tim brendom diljem Europske unije (EU).

Potrošači, bilo da kupuju šalicu s likom Hello Kitty, ili Chococat igračku, sada u potpunosti mogu iskoristiti jednu od glavnih prednosti jedinstvenog tržišta EU-a, a to je mogućnost kupnje diljem Europe po najboljoj cijeni”, izjavila je povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.

Japanskoj je tvrtki izrečena relativno niska kazna zbog suradnje s regulatorom u predmetu koji je zajednički pokrenut protiv kompanija Nike i Universal Studio. U ožujku je EK kaznio proizvođača sportske opreme Nike s 12,5 milijuna eura, dok odluka u slučaju Universala još nije donesena, podsjeća AFP.

Predmet je dio nastojanja EU-a da izgradi jedinstveno digitalno tržište koje će obuhvaćati sve zemlje EU-a i 500 milijuna ljudi – u cjelini gledano, posrijedi je najveće gospodarstvo svijeta.

EK je posebno revan u borbi protiv kompanija koje krše pravila tržišnog natjecanja EU-a ograničavajući proizvođače ili prodavače u prodaji licenciranih proizvoda prekogranično i putem interneta.

Takve aktivnosti onemogućavaju potrošačima da u prekograničnim kupnjama nabavljaju popularne proizvode po najpovoljnijoj cijeni.

Hello Kitty, bijela mačkica s crvenom mašnom, stvorila je industriju vrijednu više milijardi dolara otkako ju je Sanrio predstavio 1974. godine. Prema podacima tvrtke, popularni japanski brend danas je prisutan u 130 zemalja na više od 50.000 brendiranih proizvoda svake godine.

K.N./hina

foto: Sangria

Tagovi: