gastronomija

Home / gastronomija/Poslovne vijesti / Finoteka.com želi biti središnje mjesto na tržištu domaće hrane

Finoteka.com želi biti središnje mjesto na tržištu domaće hrane

Poduzeće HR-Koncept iz Nedelišća želi svoju tražilicu proizvođača domaće hrane Finoteka.com kroz projekt “Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo”, učiniti središnjim mjestom tržišta domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare.

Projekt je vrijedan 1,74 milijuna kuna, od čega se 85 posto sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, dok se hrvatski dio sufinanciranja provodi kroz Nacionalnu zakladu za razvoj civilnog društva. Sam projekt provodi se u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Karlovca.

Ovo je veliki korak prema ostvarenju cilja da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane“, kazao je direktor tvrtke HR-Koncept Hrvoje Kolman. Finoteka.com postala je društveno poduzeće s ciljem da se najmanje 75 posto dobiti tvrtke reinvestira u oglašavanje domaćih proizvoda, odnosno u edukaciju tj. osposobljavanje domaćih poljoprivrednika.

Finoteka.com, koja ima i portal za dostavu FinotekaDostava.com, radi od 2008. godine, a danas preko te tražilice proizvode, uglavnom voće i povrće, prodaje oko 3.000 proizvođača i to osim u Hrvatskoj i u Sloveniji i Austriji.

Kolman je rekao i da je pandemija koronavirusa dodatno pojačala prodaju poljoprivrednih proizvoda preko interneta te da je taj vid trgovine u njegovoj tvrtki veći za 50 posto nego prije početka pandemije.

Plan tvrtke HR-Koncept, naglasio je Koman, je da se za vrijeme provođenja projekta stvore preduvjeti da domaći proizvođači hrane postanu suvlasnici centralnog mjesta tržišta hrane u Hrvatskoj, odnosno da sami upravljaju sustavom preko kojeg će prodavati svoje proizvode. Isto tako, nastojat će se nuditi samo probrane, najkvalitetnije domaće proizvode, te dostavljati izravno na adrese krajnjih kupaca.     

Naša je specifičnost to što smo fokusirani na voće i povrće više nego na druge vrste hrane iako je u ponudi cijeli segment domaćih proizvođača. Imamo izuzetan web sustav koji nam omogućava velik protok robe u jedinici vremena. Proizvode ne skladištimo nego sve ide po principu “s polja do stola u roku od 24 sata” uz isključivanje prekupaca i uvoznika, istaknuo je Kolman, dodavši da su portal Finoteka.com lani, bez ikakve naknade,  ponudili na raspolaganje Ministarstvu poljoprivrede, no da su ih ovi odbili. 

Voditelj LAG-a Vallis Colapis Milan Medić kazao je da će u projekt, odnosno u edukacijske aktivnosti u tri ruralne općine (Žumberak, Ribnik i Sveti Martin), biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih osoba.

Tako će se otvoriti mogućnost stanovnicima seoskih zajednica za stavljanje neiskorištenih kapaciteta u službu samozapošljavanja kroz povezivanje s aktivnostima novog društvenog poduzeća, a sve uz korištenje potpora Programa ruralnog razvoja i Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo preko sustava ruralnih i ribarskih LAG-ova“, kazao je Medić    

Kroz projekt Finoteka.com pomagati će se, osim proizvođačima i  malim i velikim trgovcima, otkupljivačima, restoranima, voćarnicama i krajnjim potrošačima da na brz način pronađu proizvođače domaće hrane. 

Objasnio je što konkretno znači pojam društveno poduzeće rekavši da takvom poduzeću cilj nije stvaranje dobiti za vlasnika već daljnje ulaganje u projekte u korist šire društvene zajednice.   

Inače, trendovi pokazuju da industrija hrane i pića brzo stiže tempo kojim napreduje ukupna e-trgovina pa se očekuje da će on-line tržište namirnica u Europi, do 2023. godine, porasti za 66 posto, a godinu kasnije čak će 70 posto potrošača na globalnoj razini namirnice kupovati putem interneta.

K.N./H