auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / I hrvatski potrošači mogu tužiti Volkswagen; rok za prijavu ističe 29. rujna

I hrvatski potrošači mogu tužiti Volkswagen; rok za prijavu ističe 29. rujna

Mnoge zemlje tužile su VW zbog prijevare, a Hrvatska je jedna od rijetkih država u kojoj nema tužbi.

Ako ste vlasnik ili vlasnica novog ili polovnog dizel VW vozila kupljenog nakon 1. studenog 2008. godine, imate priliku besplatno tužiti Volkswagen te dobiti i do desetak tisuća eura naknade štete. Prvi korak je da se do 29. rujna ove godine pridružite masovnoj kolektivnoj tužbi kojom se želi utvrditi odgovornost tog proizvođača automobila za štetu nastalu manipuliranjem softvera za ispušne plinove koji je ugrađen u njihove motore.

Radi se o do sada najvećoj oglednoj kolektivnoj tužbi u Europi koju je protiv Volkswagen AG-a kao tužitelj pokrenulo Savezno udruženje njemačkih potrošača iz Berlina (Verbraucherzentrale Bundesverband- VZBV).

‘Tužba je podignuta  pred Višim regionalnim sudom u Braunschweigu  1. studenog 2018. u svrhu utvrđivanja odgovornosti Volkswagen grupe zbog afere Dieselgate, odnosno nedopuštene ugradnje manipulativnih softvera za optimiziranje dušikovih oksida (NOx) u vozila s dizel motorima. Radi se o vozilima iz VW grupe ( Volkswagen, Audi, Škoda, Seat i Porsche Cayenne 3.0 litarski) s dizelskim motorom EA 189 EU 500”, objasnila je za Vijesti.hr odvjetnica Sandra Budimir, koja u suradnji s odvjetničkim uredom iz Berlina Härle &Martinović zastupa hrvatske potrošače odnosno vlasnike i vlasnice spornih vozila koji se žele priključiti kolektivnoj tužbi u Njemačkoj i potraživati naknadu štete od Volkswagen AG.

S druge strane, upozorava Budimir, država je pristupila ovom problemu formalno tako da je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike 2016. godine osnovalo Povjerenstvo za utvrđivanje povrede hrvatskih zakona i propisa u području zaštite okoliša i zaštite potrošača: ”No, rezultati Povjerenstva i konkretni koraci poduzeti u svrhu ostvarivanja prava hrvatskih potrošača protiv VW-a nisu poznati, a činjenica je da je veliki broj vlasnika spornih vozila ostao u zrakopraznom prostoru i neznanju o tome što činiti i na koji način tražiti svoja prava”.

‘Sama država se namirila od Volkswagena na ime manjka u državnom budžetu po osnovu nenaplaćene razliku trošarina i poreza. Za razliku primjerice od SAD-a, Italije ili Njemačke, Hrvatska ni na koji način nije financijski kaznila Volkswagen za najveću industrijsku, potrošačku i ekološku prijevaru’‘, smatra Budimir.

Stoga je sada važno da pogođeni potrošači, uključujući hrvatske vlasnike vozila iz VW grupe koji besplatno žele pristupiti i sudjelovati u ovoj kolektivnoj tužbi, znaju da imaju rok za registraciju koji uskoro ističe – 29. rujna 2019. Pritom moraju dostaviti dokumentaciju (kupoprodajni ugovor ili račun te knjižicu vozila/prometnu) kojom dokazuju da su vlasnici vozila s ugrađenim dizel motorom i spornim softverom, kupljenih nakon 2008. godine.

U Registar kolektivne tužbe, koji vodi njemački Savezni ured za pravosuđe do sada je upisano nešto više od 400.000 vlasnika vozila koji tuže VW Grupaciju zbog obmane – ugrađenog manipulativnog softvera za optimiziranje dušikovih oksida (NOx), kaže Budimir. Pretpostavlja se da u Hrvatskoj prometuje od oko 20.000 do oko 60.000 spornih VW vozila.

novo.hr

foto: VW