novogradnja

Home / novogradnja/Poslovne vijesti / Strabag i J&P Avax žele graditi stonsku obilaznicu

Strabag i J&P Avax žele graditi stonsku obilaznicu

Austrijski Strabag i grčki J&P Avax dostavile su ponude za izgradnju stonske obilaznice, koja je dio pristupnih cesta budućem pelješkom mostu i to za poddionicu Sparagovići-Prapratno i Prapratno-Doli, čiju vrijednost Hrvatske ceste (HC) procjenjuju na 449,16 milijuna kuna.

Kako stoji u zapisniku o javnom otvaranju ponuda objavljenom u petak u Elektroničkom oglasniku javne nabave, ponuda Strabaga iznosi 569,3 milijuna kuna bez PDV-a, a J&P Avaxa 511,57 milijuna kuna, čime obje ponude premašuju procjenu vrijednosti Hrvatskih cesta.

Javno nadmetanje za izgradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno-Doli, raspisano je početkom lanjskog prosinca, dok je jučer održano javno otvaranje ponuda.

Ukupna dužina pristupnih cesta Pelješkom mostu iznosi 30 kilometara, a na stonsku obilaznicu se odnosi 18 kilometara.

Tvrtka J&P Avax dobila je i posao izgradnje pristupnih cesta koji se odnosi na dionicu Duboka – Sparagovići/Zaradeže, dužine 12 kilometara. Cijena koju je ponudio J&P Avax iznosi 464,9 milijuna kuna bez PDV-a, dok je vrijednost izgradnje bila procijenjena na 482 milijuna kuna bez PDV-a.

No na tu odluku HC-a žalili su grčki Aktor i austrijski Strabag, a Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave prije dva dana odbacila je žalbu tvrtke Aktor, dok žalba Strabaga još nije riješena.

Predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Inače, Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Vlada je HC-u dodijelila i koncesiju za posebnu upotrebu pomorskog dobra radi gradnje i korištenja tog mosta, na državnoj cesti dionice Sparagovići – Doli u općini Ston.

T.R./hina

foto: Strabag