gastronomija

Home / gastronomija/Poslovne vijesti / Uber Eats želi privući manje europske restorane

Uber Eats želi privući manje europske restorane

Uber Eats želi na svoju platformu privući više manjih i nezavisnih europskih restorana, omogućujući im angažman vlastitih dostavljača kako bi se što uspješnije nosio s konkurencijom poput Just Eat-a i Takeaway.coma.

Uberov odjel za dostavu hrane uključuje kompletnu lepezu usluga, uključujući i dostavu. U početnoj su fazi njihovi klijenti bili vrhunski restorani koji nisu u ponudi imali dostavu a naknadno su se na popisu našli i veliki lanci brze hrane, poput McDonald’sa, Subway-a i KFC-a.

Globalno tržište usluga dostave hrane u međuvremenu je dosegnulo vrijednost od 107 milijardi dolara i kompanije pokušavaju opstati u žestokoj konkurenciji šireći raspon poslovanja, ulažući u marketing. Unatoč tome, mnoge i dalje posluju s gubitkom.

Uber je stoga odlučio osigurati više poslova u Europi, gdje se većina hrane naručuje izravno od neovisnih restorana.

Američki tehnološko-prijevoznički div ulaže u taj dio poslovanja, utrostručivši poticaje vozačima Uber Eatsa na 291 milijun dolara u proteklom tromjesečju, budući su se prihodi u tom odjelu gotovo udvostručili. Zbog tih su ulaganja, između ostalog, u navedenom tromjesečnom razdoblju poslovali s gubitkom od milijardu dolara.

UberEats je prošle godine dostavio pošiljke hrane ukupne vrijednosti osam milijardi dolara, u odnosu na tri milijarde u 2017. Tvrde da su najveći pružatelji takvih usluga izvan Kine.

U sklopu planiranog širenja Uber Eats pokrenuo je uslugu koju nudi samo na platformi a uključuje povezivanje kupaca s restoranima, i to u 150 gradova u Belgiji, Francuskoj, Italiji, Portugalu i Španjolskoj. Procjenjuju da bi u Europi mogli proširiti uslugu na 120.000 restorana, povrh sadašnjih 40.000.

“Puno je restorana… koji žele sami dostavljati hranu”, tumači glavni menadžer Uber Eatsa za zapadnu i južnu Europu Stephane Ficaja.

“Cilj su nam zapravo manji, neovisni restorani”, dodaje.

Trenutno je ta usluga u Europi u fazi testiranja nakon što je početkom godine pokrenuta u Velikoj Britaniji, Irskoj i Nizozemskoj.

Uber Eats je mali igrač na talijanskom i španjolskom tržištu a u Francuskoj i Belgiji konkurenti su mu Just Eat i Deliveroo, prema podacima tvrtke za mjerenje kompjutorskog i mobilnog podatkovnog prometa SimilarWeb.

U Portugalu je glavni globalni igrač a u Poljskoj znatno slabiji konkurent Takeaway.com-ovom lokalnom brendu Pyszne.pl-u.

Kompanije čije su usluge ograničene na posredovanje putem platformi profitabilnije su jer nemaju troškove logističke infrastrukture i vozača. Nedostatak je što je to tržište ograničeno, napominje Reuters.

K.A./hina

foto: Uber

Tagovi: