IKEA testiranjem novog dizajna planira ukinuti jednosmjerne labirinte u trgovinama
Švedski lanac trgovina namještaja IKEA testira dva nova dizajna trgovina koji se igraju s idejom njegovih prepoznatljivih salona labirinata, a sve radi zadržavanja kupaca u svojim centrima u doba internetske trgovine.
Ingka Holding, kompanija koja upravlja većinom maloprodajnih IKEA-inih trgovina, ovog je mjeseca ponovno otvorila lokaciju u Šangaju koja je obnovljena kako bi se testirao novi „format buduće trgovine“, prostor u kojem posjetitelji mogu provesti sate radeći i druge stvari osim kupovine, piše Wall Street Journal.
Tako IKEA, uz izložbene salone i kupovinu sitnica, planira imati prostore poput amfiteatara u kojima će se ljudi družiti, restorane koji prezentiraju održive prehrambene prakse te ‘Maker’s Hub’ u kojem osoblje pomaže kupcima popraviti stare ili sastaviti nove proizvode.
Uz to, kompanija planira u četvrtak otvoriti i novu trgovinu u Beču koja će imati pet katova i kafić na krovu. U njoj će se moći kupiti dodaci i manji namještaj, dok će se veći predmeti naručivati za kućnu dostavu idućeg dana.
U oba prostora, osmišljena prije pandemije, kupci će moći koristiti svoje telefone za skeniranje predmeta za kupnju tokom šetnje, a moći će ići kojim god putem žele kroz trgovinu.
“Htjeli smo zapravo krenuti od nule i postaviti pitanje kako zamišljamo trgovinu sutrašnjice, trgovinu u koju kupac više neće dolaziti samo kupiti Billy policu za knjige?”, rekao je zamjenik direktora maloprodaje IKEA-e Stefan Vanoverbeke.
IKEA je svjesna da sve veće skupine potrošača radije naručuju svoje artikle internetski ili su na to prisiljeni jer nemaju automobile kojima bi prevezli težak namještaj, zbog čega nastaje dilema kojoj treba naći rješenje – zašto ići u IKEA-u?, kazao je Vanoverbeke.
To je pitanje s kojim se nose brojni maloprodajni trgovci, jer je pandemija potaknula veći broj kupaca da koriste internetsku trgovinu te ih time udaljila od trgovačkih centara i gradskih trgovina. Lego skupina i Dick’s Sporting Goods otvorili su trgovine u kojima trgovine uključuju aktivnosti poput igara proširene stvarnosti ili zidova za penjanje.
IKEA-in tradicionalni jednosmjerni izložbeni sustav osmišljen je kako bi kupcima bili predstavljeni gotovo svi artikli koje ta trgovina nudi, čak i ako su došli po samo jedan proizvod. Novi koncept trgovina omogućuje kupcu da preuzme ili naruči ono po što je došao, prouči ako želi, ali i ode bez potrebe za kretanjem kroz niz drugih proizvoda i setova soba.
Vanoverbeke je rekao da će ugodni prostori poput šangajskog Maker’s Huba i bečkog krovnog kafića djelovati kao alternativni, manje transakcijski način zadržavanja kupaca u trgovini.
Dolazak novih koncepata ne znači kraj salon i njihovih označenih trgovačkih ruta, već će se provesti istraživanja među kupcima, rekao je Vanoverbeke. Dodao je kako će sve promjene u trgovinama na drugim tržištima, biti uvedene u idućih nekoliko godina.
T.R./hina
foto: Ikea