

Ovo su najvrijedniji svjetski brendovi u 2016. godini!
Apple je najvrijedniji svjetski brend, prema najnovijem Interbrand-ovom rangiranju.
Mjerenje je uključivalo razmatranje tri komponente, a renking govori o utjecaju brenda na rast poslovanja, piše weforum.org. Vrijednost Apple-ovog brenda iznosi preko 178 milijardi dolara.
Tehnološki sektor je najvrijedniji u ovogodišnjem poretku. Četrnaest brendova vrijedi više od 600 milijardi dolara. Interbrandov Johnny Trinh tvrdi da su tehnološki brendovi redefinirali i oblikovali način na koji radimo, živimo, i kako ćemo dalje rasti.
Veliki rast Googleovog brenda kroz godine
Google je na drugom mjestu, sa svojim brendom u vrijednosti više od 133 milijarde dolara. Ovaj tehnološki div ostvario je značajan napredak od prve godine u poretku – kada mu je u vrijednost brenda bila 8 milijardi dolara.
Coca-Cola je na trećem mjestu, s vrijednošću od 73 milijarde dolara, i najviše je rangirani ne-tehnološki brend.
Ostale tvrtke rangirane po vrijednosti brenda su: Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes i dr.
Brendovi se vrednuju kroz tri komponente: financijsko poslovanje; uloga marke pri odluci o kupovini; i konkurentnoj snazi pojedinog brenda. Da bi se kompanija uključila u ocjenjivanje brenda, brend mora biti “globalno prepoznatljiv i mora nadilaziti geografske i kulturne granice”. Cijela metodologija može se naći na web stranici Interbrands.
Najbrže rastući brendovi u 2016.
U izvješću se također objašnjava kojim je brendovima najviše porasla vrijednost tijekom posljednjih godinu dana.
Nekoliko njih je napravilo impresivan porast od prošle godine. Facebook je brend kojem je vrijednost porasla gotovo za 50%, dok Amazon (s 33% rasta) i Lego (s 25% rasta) također imaju respektabilne stope rasta svojih brendova.
U Interbrandu naglašavaju vezu između poslovanja, brenda i rasta. “Razvojamo holističku sliku – onu koja uključuje kulturu, sposobnosti, proizvode i iskustva – to su brendovi koji mogu prevladati izazove i njeguju pravi, dugotrajan rast”, objašnjava Jez Frampton, Interbrandov CEO.
Dragan Bacinger
foto: newswire