

Dobra, ali uzaludna inicijativa naše europarlamentarke o ispitivanju kvalitete proizvoda
Odgovor na “vječito” pitanje postoji li razlika u kvaliteti naizgled istih proizvoda u našim trgovinama i onih koji se prodaju na tržištu Zapadne Europe trebalo bi dati istraživanje koje je pokrenula naša europarlamentarka Biljana Borzan u suradnji s Hrvatskom agencijom za hranu (HAH). U prvoj fazi napravljen je popis brendova koji će ići na laboratorijsku analizu.
Listu proizvoda koji će se testirati su pred nekoliko dana na konferenciji za novinare predstavile su Borzan i ravnateljica HUH-a Andreja Gross Bošković. Popis proizvoda koji će biti ispitani je napravljen većinom na osnovi istraživanja među građanima koji su im proizvodi najviše sumnjivi.
Na listi se nalazi ukupno 27 proizvoda. Njihova kvaliteta uspoređivat će se s brendovima iz trgovina u Njemačkoj, pošto se dugi niz godina govori da je velika razlika u kvaliteti proizvoda za njemačko tržište u odnosno na proizvode namijenjene istočnom tržištu. Slično istraživanje već je provedeno u Češkoj te je ono pokazalo da je više do polovice prehrambenih proizvoda u usporedbi s njemačkim tržištem manje kvalitetno te da je sumnja bila opravdana.
Ne želimo donositi zaključke naprečac, već utvrditi pravo stanje stvari. Možda bude i ugodnih iznenađenja’, istaknula je Borzan koja se nada kako će konačni rezultati analize proizvoda biti poznati u prvoj polovici iduće godine.
Uz češko, jedno od poznatijih istraživanja kvalitete odrađeno je u Slovačkoj 2011., a financirala ga je Europska komisija. Rezultati su zanemareni i nije se poduzelo apsolutno ništa. Slovaci su testirali prehrambene artikle iz Bratislave i Beča. Od osam proizvoda, samo je jedan bio iste kvalitete, ostali su bili najniže kvalitete i razlikovali se sastavom i okusom.
Pošto je Europska Komisija lagano ignorirala i češko i slovačko istraživanje kvalitete proizvoda, ne vidimo kako bi sada bilo drugačije kada to radi ‘utjecajna’ Hrvatska. Svakako je dobra inicijativa europarlamentarke Borzan za izjednačavanjem kvalitete proizvoda na svim tržištima, no istovremeno ona ne razumije da multinacionalne kompanije ‘vode igru’ i da je ovo samo dobar istraživački šou.
Inače, testirat će se sljedeći proizvodi:
Pića: Jacobs Cronat Gold, Pepsi Cola, Coca Cola, sok od naranče Bravo, ledeni čaj Nestea, pivo Heineken, energetski napitak Red Bull;
Konditorski proizvodi: čokolada s lješnjacima Milka, namaz Nutells, gumeni bomboni Haribo;
Mliječni proizvodi: sirni namaz Philadelphia, voćni jogurt Activia, mliječni desert Monte
Proizvodi od ribe: tuna u maslinovu ulju Rio Mare, riblji štapići Iglo
Ulja i masti: maslinovo ulje Monino, namaz Raman
Tjestenina: špagete Barilla
Grickalice: čips Pringles
Mesni proizvodi: hrenovke Wudy
Dječja hrana: riža i mrkva s puricom Hipp
Proizvodi od žitarica: Nesquick pahuljice od čokolade
Sredstva za pranje i čišćenje: praškasti deterdžent Ariel, omekšivač Silan
Sredstva za osobnu higijenu: gel za tuširanje Nivea, pasta za zube Colgate
Dragan Bacinger
foto: mirror.uk