Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/tehnologija / Facebook u 2019. s osjetno manjom dobiti zbog skandala s kršenjem privatnosti

Facebook u 2019. s osjetno manjom dobiti zbog skandala s kršenjem privatnosti

Facebook je izvijestio da mu je dobit u 2019. godini pala, prvi puta u najmanje pet godina, zbog skandala s kršenjem privatnosti korisnika i manjkave kontrole problematičnih sadržaja.

Kompanija je 2019. zaključila s neto dobiti od 18,4 milijardi dolara, 16 posto manjom nego u godini ranije, prenosi BBC.

Ukupni su prihodi poskočili za četvrtinu, na 70 milijardi dolara, poduprti kontinuirano snažnim rastom prihoda od oglašavanja, za 27 posto.

Još je veći skok iskazala stavka troškova, za 51 posto, na 46,7 milijardi dolara.

Očekuju nove troškove u predstojećem razdoblju i slabiji rast, dijelom i zbog novih propisa o zaštiti privatnosti.

“Iako već osjećamo posljedice tih nepovoljnih trendova, teško je razdoblje tek pred nama”, naglasio je financijski direktor Dave Wehner.

Facebook je 2018. iznenadio ulagače upozorenjem da će mu se dobit smanjiti zbog nastojanja da pojača zaštitu privatnosti korisnika i kontrolu sadržaja.

Tehnološki div našao se na udaru kritika zbog neprimjerenog odnosa prema dezinformacijama tijekom predsjedničkih izbora u SAD-u 2016. i nedopuštenog dijeljenja korisničkih podataka s britanskom tvrtkom Cambridge Analytica.

Odnedavno je izložen kritikama i zbog odustajanja od nadzora nad političkim oglasima koji je trebao jamčiti filtriranje netočnih sadržaja.

U srpnju prošle godine američki regulatori najavili su mu kaznu od rekordnih pet milijardi dolara zbog kršenja privatnosti korisnika.

U srijedu je kompanija objavila i da je pristala platiti 550 milijuna dolara u sklopu nagodbe u pravnom sporu u SAD-u oko upotrebe fotografija za razvoj tehnologije prepoznavanja ljudskih lica.

Mark Zuckerberg očekuje da će kompanija i dalje biti u žiži pozornosti zbog zagovaranja ciljanog oglašavanja i enkripcije.

Moj cilj za sljedeće desetljeće nije da se svidim ljudima već da me razumiju”, kazao je. “Da bi vam ljudi vjerovali, moraju znati za što se zalažete“, poručio je.

Facebook je u srijedu izvijestio i da su u prosincu njegove platforme u prosjeku bilježile 2,26 milijardi aktivnih korisnika dnevno, 11 posto više nego u godini ranije. Samo Facebook imao je u prosjeku 1,7 milijardi aktivnih korisnika dnevno, devet posto više nego u godini ranije.

P.T./hina

foto: novo.hr