Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/tehnologija / Hrvatska IT tvrtka Infinum planira rast i širi poslovanje na nova tržišta

Hrvatska IT tvrtka Infinum planira rast i širi poslovanje na nova tržišta

Jedna od vodećih domaćih IT tvrtki Infinum nastavlja širenje na nova tržišta te otvara ured u Podgorici, a u ovoj godini očekuje rast od 25 posto, kaže za Hinu operativni direktor Infinuma Nikola Kapraljević.

“Globalni kaos uzrokovan koronavirusom obilježio je 2020., no unatoč poteškoćama, ljudi su pronašli put naprijed i tehnologija je u tome imala ključnu ulogu, pa smo i mi veliki dio te godine proveli razvijajući neke nove procese, alate i sustave. Nastavili smo suradnju s većinom klijenata, a naši timovi imaju priliku raditi na zanimljivim i inovativnim rješenjima u zdravstvu, obrazovanju, obnovljivim izvorima energije, financijama, pa čak i glazbi”, kaže Kapraljević.

Rast prihoda iznad 20 posto i 2020. i 2021., uz veliki porast zaposlenih

U 2020. su, kako otkriva, ostvarili prihod od oko 100 milijuna kuna, što je bilo 22 posto više nego u 2019., a nastavak rasta očekuju i u 2021.

“Želja nam je da Infinum ove godine nastavi trend rasta s dodatnih 25 posto. Kada pridodamo dva sestrinska poduzeća, Porsche Digital Croatia i Productive, računamo da će zajednički prihod u 2021. iznositi 150 do 160 milijuna kuna”, iznosi Kapraljević.

Naglašavajući da su za takve rezultate i uspjehe najviše zaslužni zaposlenici, kaže da ih trenutno imaju više od 350, a da ih je samo u 2021. u Infinum došlo više od 70 novih, što će, vjeruju, do kraja godine zaokružiti na njih 100.

Najviše traže inženjere, dizajnere, ali i ostale koji rade u planiranju i razvoju softvera, pri čemu ne zapošljavaju isključivo iz Hrvatske, pa tako trenutno imaju kolege i iz 10-ak drugih zemalja, a zbog pandemije zaposlenici mogu birati žele li raditi u uredu ili od kuće.

Nova ulaganja u Crnoj Gori i širenje u zapadnoj Europi

Oko zaposlenih, Kapraljević naglašava da su uz urede u Hrvatskoj (u Zagrebu i Varaždinu), Sloveniji i New Yorku, okupili i kvalitetan tim u Crnoj Gori sa 15 ljudi, te da trenutno rade i na projektiranju većeg ureda u Podgorici, jer na tom tržištu vide veliki potencijal.

“Najnoviji projekt je proširenje Infinuma na Crnu Goru, gdje u iduće dvije godine planiramo rasti na nekih 60-ak ljudi, koji će većinom biti fokusirani na razvoj, a nešto manje na dizajn softvera. Crna Gora ima odlične tehničke fakultete i visoko-obrazovane ljude, i tu u zapošljavanje u iduće dvije godine planiramo investiciju od oko 3 milijuna eura”, najavljuje operativni direktor Infinuma.

Uz Crnu Goru, aktivno rade i na razvoju brenda u zapadnoj Europi te ekspanziji na tržištu Velike Britanije, čemu dodaje i da “na oku držimo i razne razvojne centre po Europi gdje planiramo etablirati Infinum kao kvalitetnog partnera za razvoj digitalnih proizvoda”.

Globalno poslovanje i ‘jednorozi”

“Infinum je danas globalna kompanija i većina naših klijenata je u zapadnoj Europi ili SAD-u, a proizvode i tehnologije na kojima radimo koriste milijuni korisnika diljem svijeta. To je nešto što zaista veseli, ali mislim i da motivira ljude”, kaže Kapraljević.

Globalnost poslovanja potvrđuju i njihovi klijenti, s kojima rade i na osmišljavanju, razvoju i rastu digitalnih proizvoda i kompleksnih sustava koji stoje iza njih, poput platforme NutriU koju razvijaju s Philipsom, za kojeg navodi da je ujedno i jedan od njihovih najvećih klijenata, s kojima rade na ekosustavu pametnih kućanskih aparata, i time inovativna rješenja kućanstvima donose diljem svijeta.

Stabilno nastavljaju širiti poslovanje i u SAD-u, gdje povećavaju tim u New Yorku i otvaraju suradnje sa zanimljivim kompanijama, pri čemu izdvaja Identiv, ‘cybersecurity’ tvrtku koja je izlistana na tamošnjoj burzi NASDAQ i bavi se naprednim rješenjima u području RFID i NFC tehnologija, kao i nove suradnje s kompanijama Warner Bros Games, KPMG i PwC.

Na pitanje ide li Infinum u smjeru “jednoroga”, Kapraljević odgovora da su valuacije biznisa i maštanje o jednorozima lijepe stvari, ali da ne razmišljaju o tome svakodnevno.

“Imamo cilj graditi uspješne biznise i proizvode, i vjerujemo da to što radimo može postati veliko, uspješno i ostaviti pozitivan utjecaj na društvo. Hoće li to vrijediti milijardu dolara, pola od toga ili dva puta toliko, manje nam je bitno”, naglašava taj direktor.

Ubrzani rast IT-a i digitalizacije u pandemiji

Ono što se dogodilo njima, dogodilo se i mnogim drugim IT tvrtkama u svijetu, da su, kako kaže, u pandemiji nastavile ubrzano rasti, za razliku od nekih drugih industrija koje su usporile ili i stale.

“IT sektor u svijetu je nastavio ubrzano rasti jer je radio na ubrzanoj digitalizaciji drugih branši koje su se morale transformirati. Tvrtke su shvatile važnost implementiranja tehnologije u poslovanje, što je vjerujem svima olakšalo život, a i svi su se počeli oslanjati na digitalne kanale i odjednom je postalo moguće gotovo sve obaviti putem interneta”, komentira Kapraljević pandemijske okolnosti poslovanja zadnje dvije godine.

Sretni su što su ovog ljeta mogli održati svoju Infinum akademiju, za koju se prijavilo 500 ljudi, a od 115 upisanih studenata završilo ih je 72, kojima su u rujnu dodijelili diplome, a najboljima i ponude za posao.

Osim organskog rasta u idućem razdoblju planiraju određeni dio rasta ostvariti i putem akvizicija, pri čemu ne isključuju da će trebati vanjsko financiranje, što u ovom trenutku nije slučaj, a nastavit će ulagati i u zanimljive projekte, kao što je to prošle godine bilo u P3 projektm Rimac automobila.

Godinu dana tvrtke Porsche Digital Croatia

Kako su prije točno godinu dana, u rujnu 2020. u Infinumu zaključili partnerstvo s Porscheom i otvorili novu tvrtku Porsche Digital Croatia, Kapraljević naglašava da prvi rođendan te tvrtke slave na najljepši mogući način – tvrtka raste i razvija se brzo i kvalitetno, stalno zapošljava talentirane ljude i radi na zanimljivim projektima s njih trenutno gotovo 50 zaposlenih.

“Radimo na proizvodima koji unapređuju iskustvo Porscheovih korisnika te onima koji pomažu u optimizaciji procesa unutar proizvodnog procesa Porschea. Takav je i projekt kojemu je okosnica prikupljanje, agregiranje i organizacija telemetrijskih podatka iz Porscheovih automobila, a ti se podaci onda koriste za optimizaciju pametnih sustava vožnje te analize uvjeta na cesti. Fokus je na stvaranju naprednih aplikacija za poboljšanje usluga u automobilu, poboljšanje navigacije u stvarnom vremenu i općenito unaprjeđenje korisničkog iskustva”, iznosi taj direktor.

Otkriva i da u toj tvrtki trenutno razvijaju mobilnu aplikaciju za kontrolu funkcionalnosti i nadzor automobila, kao i na razvoju platforme putem koje se Porsche može uzeti u kratkoročni ili dugoročni najam.

“Osim ovih projekata, u poslovnim planovima je i zajedničko istraživanje novih poslovnih modela brenda Porsche, ali i drugih, poput VW-a. Planirani prihod tvrtke u 2021. je 20-ak milijuna kuna, namjeravamo i zaposliti dodatnih 40-ak ljudi u idućih godinu dana te dalje širiti portfolio proizvoda u smjeru analitike, strojnog učenja i razvoja digitalnih platformi unutar Porsche ekosistema”, zaključuje Kapraljević, poručujući i mladima da se u Hrvatskoj može živjeti i raditi, da rade sve što vole mladi i da se zaposle u IT-u!

K.A./hina

foto: AmCham