Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti / Japansko gospodarstvo bilježi najdulje razdoblje rasta od 2001.

Japansko gospodarstvo bilježi najdulje razdoblje rasta od 2001.

Japansko gospodarstvo ponovo je poraslo u razdoblju od srpnja do rujna, sedmo tromjesečje zaredom, što je najdulje razdoblje njihova rasta u 16 godina, pokazali su u srijedu objavljeni podaci..

Japanski bruto domaći proizvod (BDP) porastao je u razdoblju od srpnja do rujna 1,4 posto na godišnjoj razini.

Snažan rezultat nadovezuje se na više od četiri godine poticajnih mjera koje je pokrenuo novi stari premijer Shinzo Abe, napominje BBC.

Motor aktivnosti bio je izvoz i jača globalna potražnja za japanskim proizvodima, nadoknadivši slabiju potrošnju japanskih domaćinstava.

Gospodarstvo podupire vrlo snažna izvozna potražnja, koja je u promatranom razdoblju porasla šest posto, konstatira u razgovoru za BBC Martin Schulz iz tokijskog istraživačkog instituta Fujitsu.

Budući da se “svjetsko gospodarstvo oporavlja gotovo sinkrono i aktivnosti rastu u širokom rasponu zemalja, od SAD-a preko Azije do Europske unije, to silno pomaže japanskim izvoznicima”, dodao je.

Dodatni je razlog za dugotrajno razdoblje rasta i ekonomska politika premijera Abease smatra djelimice zaslužnom za najdulji niz japanskog gospodarskog rasta u posljednjih 16 godina.

Cilj je “Abenomije” dokončati gotovo dva desetljeća slabašnog gospodarskog rasta i pada potrošačkih cijena.

Unatoč sumnjama mnogih ekonomista izvršni direktor singapurske Motley Fool David Kuo smatra da podaci pokazuju da “kvantitativno ublažavanje u Japanu donosi željene rezultate”.

Nakon pobjede na prijevremenim izborima, održanim u listopadu, Abe je obećao da će nastaviti poticati gospodarski rast ciklusom povećanja plaća, potrošnje i inflacije.

Kuo pak upozorava da Japan još nije izvan opasnosti jer je inflacija još uvijek slaba, a potrošnja i dalje anemična. Privatna je potrošnja u razdoblju od srpnja do rujna pala 1,8 posto, pokazujući da Abeova ekonomska politika još nije polučila željeni efekt među potrošačima.

K.H./h

foto: easyzone