Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / Kreće inspekcijski nadzor ugostitelja i iznajmljivača smještaja

Kreće inspekcijski nadzor ugostitelja i iznajmljivača smještaja

Povod za obavljanje inspekcijskog nadzora može biti i oglašavanje na platformama, kao što su Booking.com i Airbnb, kažu u Državnom inspektoratu.

S početkom turističke sezone kreće i pojačani inspekcijski nadzor ugostitelja i iznajmljivača koji je ove sezone ponovno u nadležnosti Državnog inspektorata, a inspektori će, uz ostalo, “češljati” i ilegalce.

U tome će im pomoći i središnji informacijski sustav eVisitor na koji se prijavljuju svi kategorizirani objekti, a nekategorizirane apartmane tražit će i na rezervacijskim platformama kao što su Booking.com i Airbnb, potvrdili su Poslovnom dnevniku iz inspektorata.

“Povod za obavljanje inspekcijskog nadzora može biti i oglašavanje na platformama, kao što su Booking.com i Airbnb. Naime, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti propisuje da prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga i isticanja poruka u promidžbenim materijalima, iznajmljivač smije koristiti samo oznaku propisane vrste te kategoriju i vrstu posebnog standarda objekta koja je utvrđena rješenjem nadležnog ureda, a prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga s poreznim obveznicima iz Europske unije mora istaknuti porezni broj, odnosno PDV identifikacijski broj”, pojašnjavaju u inspektoratu.

Za turističku inspekciju sistematizirano je ukupno 136 radnih mjesta, a zajedno s preuzetim djelatnicima Carinske uprave Ministarstva financija u ovom trenutku popunjeno je ukupno 97 radnih mjesta turističkih inspektora.

Za sad 52 inspektora pokrivaju obalu, kroz urede u Rijeci i Splitu te 16 pripadajućih ispostava. Usto, za vrijeme glavne turističke sezone na obali će biti organizirana ispomoć inspektora iz kontinentalnih županija. Svi oni imaju pristup eVisitoru koji im pomaže otkrivati ilegalce.

Mehanizam je vrlo jednostavan, ako smještaj koji se oglašava na online platformama nije prijavljen na eVisitor, to je znak inspektorima da mogu u akciju. Naime, od iznajmljivača doznajemo da za oglašavanje na platformama više nitko ne traži potvrdu o kategorizaciji.

Booking.com i Expedia to su tražili sve dok na hrvatsko tržište nije stupio Airbnb prije nekoliko godina. Anamarija Cicarelli, voditeljica savjetovališta za obiteljski smještaj iz Splita, ističe da je većina platformi za iznajmljivanje izgubila legitimitet jer ide na povjerenje oglašivača, bez dokaza.

Štoviše, neki imaju iskustvo i da je moguće oglasiti nepostojeći smještaj.

novo.hr

foto: novo.hr