Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / Obiteljski smještaj stalno raste i ostvaruje nevjerojatan prihod

Obiteljski smještaj stalno raste i ostvaruje nevjerojatan prihod

Obiteljski smještaj stalno bilježi rast, a taj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, istaknuto je u utorak na 3. forumu obiteljskog turizma, koji je u Zadru okupio više od tisuću sudionika iz Hrvatske i inozemstva.

Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Nedo Pinezić ističe kako je cilj skupa educirati i okupiti pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu te ih umrežiti s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaj. U okviru skupa će se, naime, predstaviti oko 100 domaćih proizvođača kao dio akcije Kupujmo hrvatsko, i to oni za čije su proizvode i usluge domaćini turističkog obiteljskog smještaja najviše zainteresirani.

“Obiteljski smještaj bilježi stalan rast. U ovom trenutku u Hrvatskoj imamo 74.000 domaćinstava-građana koji pružaju uslugu smještaja i još oko 5.000 obrtnika. Pola milijuna kreveta otpada na građane, a 175.000 na obrtnike i trgovačka društva. Znači, 650.000 postelja, a to je više od 50 posto kapaciteta i turističkog prometa u Hrvatskoj”, rekao je Pinezić.

Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher ističe kako hrvatski obiteljski smještaj ostvaruje više od jedne trećine ukupnog broja noćenja. “No, što je još značajnije ovaj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, a procjenjuje se da doprinosi 100 milijuna eura investicija godišnje, stoga je izuzetno važan za hrvatski turizam i gospodarstvo”, poručio je Zaher.

Na novinarski upit je li potrebna rekategorizacija postojećih smještajnih kapaciteta, Pinezić objašnjava kako su iznajmljivanje i domaćinstvo dva različita pojma. “Oni koji su ušli u taj posao kao iznajmljivači jer vide kratkoročno veliku zaradu kroz gradnju nekretnina i iznajmljivanje na tržištu, oni su ušli u jedan drugi posao, posao špekulacija nekretninama. A to nije naš posao”, rekao je.

Smatra i kako je kategorizacija zastario način upravljanja turističkom ponudom. “Danas govorimo i cijeli svijet govori o labellingu, brendiranju, o pogodovanju gostu i svim njegovim potrebama koje iskazuje svojim stilom života i načinom provođenja slobodnog vremena. Tu više nisu važne zvjezdice. Nije važna telefonska linija na žici, nego wi-fi, besplatni Internet, nije važan zlatni umivaonik nego spremište za bicikl, koji stoji nekoliko tisuća eura. Nije važno da kupaonica ima 50 četvornih metara, ali je važno da primate gosta i njegova kućnog ljubimca”, naglašava Pinezić.

Danas, dodaje, postoji stotinu tržišnih niša i različitih razloga za putovanje i njima se treba prilagoditi i smještaj, što može dokučiti jedino struka, a ne birokracija. “Mi se zalažemo za to da se državne strukture ne miješaju u tržište nego propisuju minimalne uvjete za funkcioniranje smještaja. A struci dajemo u zadatak da prati suvremena događanja, potražnju, da educira vlasnike smještaja, domaćine, da im pomogne da budu bolje prepoznati na tržištu, da ugošćuju goste i da im se ti gosti vraćaju”, rekao je Pinezić.

D.B./H

foto: istra.hr