auto-moto

Home / auto-moto/Poslovne vijesti / Polugodišnja neto dobit AD Plastik Grupe 17,31 milijuna kuna

Polugodišnja neto dobit AD Plastik Grupe 17,31 milijuna kuna

Neto dobit AD Plastik Grupe u prvom polugodištu ove godine iznosila je 17,31 milijuna kuna, što je u odnosu na isto razdoblje lani gotovo 70 posto manje, a posljedica je krize izazvane pandemijom virusa Covid-19, objavila je u ponedjeljak ta solinska kompanija koja se bavi proizvodnjom automobilskih dijelova.

Poslovni prihodi u prvoj polovini godine iznosili su 548,78 milijuna kuna, što je 23,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

EBITDA Grupe iznosi 75,46 milijuna kuna i manja je za 27 posto, dok je u matičnom društvu ostvaren njezin rast od 4,9 posto na koji je velikim dijelom utjecala prodaja neoperativne imovine i korištenje državnih subvencija.

U financijskom izvješću se, između ostalog, kaže da je kriza uzrokovana pandemijom snažno pogodila automobilsku industriju, koja bilježi značajne gubitke. Većina je njihovih kupaca u Europi zaustavila svoje tvornice tijekom ožujka, a postupno su ih pokretali tijekom svibnja.

U Rusiji se, pak, isti scenarij preslikao nekoliko tjedana kasnije, a unatoč dozvoli rada za kompanije od strateškog značaja, poput proizvođača automobila i njihovih dobavljača, tvornice su privremeno zaustavljene zbog nepovoljne epidemiološke situacije. U skladu s time, AD Plastik Grupa bila je također primorana privremeno zaustaviti proizvodnju u svojim tvornicama što je značajno utjecalo na poslovne rezultate u prvih šest mjeseci 2020. godine. 

Mjerama štednje i korištenjem dostupnih državnih potpora AD Plastik Grupa osigurala je pretpostavke za nesmetan nastavak poslovanja, no unatoč tome utjecaj koronakrize odrazit će se na poslovne rezultate 2020. godine, napominju iz te kompanije. 

Dodaju da je nemoguće je predvidjeti točan utjecaj zbog neizvjesnosti trajanja pandemije, ali kretanje prihoda grupacije pratit će očekivana negativna kretanja broja novoregistriranih automobila. Pritom navode prognoze ACEI-ja, prema kojima bi tržište EU moglo zabilježiti pad novoregistriranih automobila od oko 25 posto u 2020. godini, dok u Rusiji AEB predviđa pad od 23,9 posto, uz nastavak dodjele državnih potpora za stimulaciju kupnje automobila i uz uvjet da ne bude drugog vala pandemije.

Predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen ističe da je AD Plastik unatoč vrlo izazovnim okolnostima, pokazao i u ovim zahtjevnim vremenima visoku razinu znanja, kvalitete i pouzdanosti, ne ugrozivši niti u jednom trenutku isporuke i proizvodne procese kupaca.

“Potpuno novi i neočekivani izazovi s kojima smo se susreli, zatekli su nas nakon poslovne godine u kojoj smo ostvarili najbolje poslovne rezultate u povijesti, što nam je uvelike olakšalo situaciju. Svoje smo ambiciozne planove i ciljeve prilagodili okolnostima te poduzeli sve potrebne mjere i aktivnosti kako bismo osigurali visoku razinu sigurnosti svojih zaposlenika, održivo poslovanje i financijsku stabilnost kompanije. Prilagodili smo plan investicija, racionalizirali troškove i poduzeli sve mjere u cilju održavanja što bolje likvidnosti“, izjavio je  Došen.

Neto financijski dug značajno je smanjen u odnosu na kraj prošle godine, na što su najvećim dijelom utjecale prodaja neoperativne imovine i naplate dijela alata.

Dobra je vijest kako smo u prvih smo šest mjeseci ugovorili 92,5 milijuna eura novih poslova za buduće razdoblje, što potvrđuje kako naši kupci nastavljaju sa svojim aktivnostima i planovima. Pred nama je zahtjevna godina koja iziskuje potpunu usredotočenost, odlučnost i ustrajnost, a iznenadni vanjski utjecaji koji su nas privremeno usporili u razvojnim planovima, sigurno nas neće zaustaviti“, zaključio je Došen.

K.N./h

foto: ADplastik

Tagovi: