Popularna čokoladica ‘smršavila’ i izazvala bijes mnogih Britanaca
Građani Velike Britanije postali su, skoro pa bijesni, kada su vidjeli da čokolade Toblerone više nisu onakve kakve su bile prije. Neugodno iznenađeni ostali su obožavatelji ove čokolade, kada su otvorili pakiranja i vidjeli da je prostor između dva karakteristična trokutasta oblika postao puno veći nego što je bio desetljećima.
Mondelez International smanjio je težinu Tobleronea koji prodaju u britanskom diskontnom lancu Poundland sa 170 na 150 grama, povećavajući razmak među čokolodnim trokutima.
U Mondelezu tvrde da manja težina čokoladice nema nikakve veze s Brexitom, objašnjavajući da su se na taj potez odlučili zbog viših cijena sirovina a ne zbog pada tečaja funte nakon britanske referendumske odluke o izlasku iz Europske unije.
U utorak su ipak priznali da će se u drugim zemljama Toblerone prodavati bez promjena u težini.
“Uvijek ulažemo velike napore kako bismo našim klijentima ponudili vrijedne proizvode ali poput mnogih drugih kompanija, nažalost smo suočeni s većim troškovima mnogih sastojaka”, tumači glasnogovornica Tobleronea.
“Snosimo te troškove što je dulje moguće ali da bi Toblerone ostao na policama i da bi bio cjenovno pristupačan i zadržao oblik koji poznajemo i volimo, bili smo prisiljeni smanjiti težinu čokoladice (za prodaju na britanskom tržištu)”, rekla je glasnogovornica Toblerona.
Cijene šećera porasle su ove godine oko 45 posto a cijene mlijeka također su počele rasti, potaknute snažnijom potražnjom i smanjenom ponudom u Europskoj uniji. Cijene kakaa pale su pak ove godine ali su i dalje relativno visoke, nakon što su krajem prošle godine dosegnule najvišu razinu u nešto više od četiri godine, navodi Reuters.
Komentari na društvenim mrežama dokazuju da je uvijek bolje smanjiti težinu prehrambenog proizvoda, nego oblik, jer ovako unatoč svim objašnjenjima kupci misle da su prevareni.
Odluka švicarske kompanije izazvala je val nezadovoljnih komentara na društvenim medijima u Britaniji budući da je to već treći slučaj u mjesec dana da britanski brendovi poduzimaju mjere – uključujući osjetna poskupljenja – kako bi amortizirali više troškove svojih proizvoda nakon odluke o Brexitu.
“Imate prilično skupu čokoladicu poznatu po jedinstvenom obliku koji ste sada odlučili promijeniti da biste uštedjeli? Sada ćete imati skupi proizvod koji izgleda kao vlastita loša kopija… Sramite se, Mondelez”, napisao je kupac Tobleronea Michal Tat u bilješci na društvenoj mreži.
Mondelez izvozi Toblerone u 120 zemalja svijeta a proizvode ih u Bernu. Glavni kanal prodaje su im bescarinske trgovine.
D.B./h
foto: screenshot