Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/tehnologija / Prihod agencija za tržišno komuniciranje u 2021. porastao na 2,2 milijarde kuna

Prihod agencija za tržišno komuniciranje u 2021. porastao na 2,2 milijarde kuna

Agencije članice Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA) u 2021. ostvarile su ukupno 2,2 milijarde kuna prihoda, što je za oko 25 posto više nego u 2020., a gotovo pola milijarde kuna ostvarile su samo od izvoza, podaci su iz nove analize HURA-e objavljeni u utorak.

Članice HURA-e su 55 agencija, koje, kako ističu iz te udruge, čine tri četvrtine ukupnih oglašivačkih budžeta u zemlji, a među njima su i neke od najboljih i najnagrađivanijih u regiji.

“Oporavak globalne gospodarske slike nakon neizvjesne prve pandemijske godine i rast broja članica HURA-e rezultirali su u prošloj 2021. godini prihodima većim za četvrtinu u odnosu na 2020. Uz to su rasli i prihodi od izvoza, za oko 43 posto, na razinu od gotovo 463 milijuna kuna fakturirana u inozemstvo”, iznose iz HURA-e.

Grafovi u analizi pokazuju i da je ukupan prihod agencija-članica u 2021. nadmašio razinu ostvarenu 2019., u kojoj su ukupni prihodi bili blizu 2 milijarde kuna, a godinu ranije, 2018. blizu 1,5 milijarde kuna.

Za 2020. iz HURA-e ohrabrujućom činjenicom smatraju očuvanje broja zaposlenih unatoč padu prometa u toj godini u odnosu na 2019. Pozitivan trend nastavio se i u 2021., koja je donijela blagi rast broja zaposlenih od 2 posto, na njih ukupno gotovo 1200.

Napominjući da su u analizi korišteni javno dostupni podaci u bazi Fine (info.BIZ), iz HURA-e dodaju kako to pokazuje i da su komunikacijske agencije važan dio domaćeg gospodarskog napretka te da su kvalitetnim radom nastavile unapređivati vlastito poslovanje i cijelo tržište.

“Svi podaci ukazuju na kontinuiranu stabilnost industrije, a svojim rezultatima domaće agencije dokazuju da su kvalitetom i kreativnošću usluga sve relevantnija točka europske, ali i globalne karte”, komentiraju iz HURA-e, navodeći da članice nude veliki raspon usluga, od komunikacijskog savjetovanja, oglašavanja, zakupa medija i odnosa s javnošću do digitalne komunikacije i drugog iz komunikacijske i kreativne industrije.

U svom se radu HURA uz ostalo, kako kažu, bori i za poboljšanje tržišnih uvjeta i napredak industrije, što uključuje lobističke aktivnosti, a djeluje i u sklopu svjetskog udruženja agencija VoxComm, Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje-EACA i drugih međunarodnih organizacija.

T.R.

foto: pixabay