Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / Turska očekuje ove godine 50 milijuna turista

Turska očekuje ove godine 50 milijuna turista

Turska ove godine očekuje odlične turističke rezultate – rast broja turista za 10 posto  na 50 milijuna, uz prosječnu potrošnju od 700 dolara po turistu, kazao je hrvatskim novinarima na susretu u Istanbulu predstavnik istanbulskog ureda turskog Ministarstva kulture i turizma Bekir Kopar.

“Ove godine očekujemo oko 50 milijuna turista ili oko 10 posto više nego u 2018., s čime smo zadovoljni, a nadamo se i porastu prihoda iako su cijene smještaja i dalje oko 30 posto niže od onih prije krize i prosječno se kreću oko 70 dolara dnevno po sobi. Prosječna potrošnja po dolasku turista ove će godine biti oko 700 dolara, a da bi dostigli planiranih 1.000 moramo i spremni smo snažno raditi”, kazao je Kopar.

Dodao je da ove godine imaju veliki porast bukinga, od oko 40 posto iz Njemačke, slično je i iz Velike Britanije i Rusije, a bolje su nego lani radili i u kongresnom te drugim oblicima turizma, u kojima vide veliki potencijal za jačanje cjelogodišnjeg turističkog prometa u cijeloj zemlji u idućim godinama.

“Niže cijene ove i zadnje dvije godine smo ponudili zbog želje da nam turisti dođu u većem broju i da prebrodimo krizu, koja je izazvala i određenu paniku zbog velikog pada prihoda. To ne bi bilo moguće bez velike pomoći države i specijalnih ugovora touroperatora, hotelijera i nacionalnog prijevoznika Turkish Airlinesa. Uz europska sada nam je jači fokus i na kinesko tržište i lobiramo za direktne letove od tamo za Tursku”, objasnio je Kopar.

S Koparom i predstavnicama turskog udruženja hotelijera TUROB te udruženja putničkih agencija TURSAB hrvatski novinari su o stanju i planovima turskog turizma razgovarali prošlog tjedna u Istanbulu, a s predstavnicima gospodarske komore, Mediteranske turističko-hotelske unije AKTOB i hotelijerima u Antaliji. Susrete je organizirala Hrvatska udruga turizma (HUT) s ciljem upoznavanja poslovnog modela turskog turizma, razvojnih planova i njihovog načina prevladavanja krize u turizmu, a svemu je pomogla i generalna konzulica RH u Istanbulu Ivana Zerec koja je također bila na sastancima.

Povećanoj potražnji za Turskom pridonosi i pad valute, a kako cijene ne planiraju povećavati naglo, turističku će potrošnju nastojati povećati na 1.000 dolara najviše diverzificiranjem ponude. Tako razvijaju razne proizvode za cijelu godinu, od onih temeljenih na bogatoj povijesti i kulturi, što je i jedna od najvećih osnova turske ponude, te na moru i prirodi, gastronomiji, sportu i avanturama, pa do golfa te zdravstvenog i termalnog turizma. Primjerice, Turska je prva u Europi te sedma u svijetu po termalnim izvorima kojih ima 1.500.

Ozbiljno se bave i razvojem ponude za stare i nemoćne, kao i brendiranjem zemlje s ciljem jačanja turističke, ali i ukupno investicijske aktivnosti i klime.

Uz poboljšanje odnosa s Rusijom, čiji im turisti uz Nijemce i Britance te one iz Irana i drugih arapskih zemalja najviše dolaze, te s novim promocijama i kampanjama, to je pridonijelo i relativno brzom oporavku turskog turizma nakon kriznih 2015. i 2016. u kojima je zbog političkih nestabilnosti i više napada s brojnim žrtvama došao na najniže povijesne rezultate.

K.N./hina

foto: pinterest