Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti / U prvih deset mjeseci osiguravajuća društva naplatila 1,6 milijardi eura premije, vodeće Croatia osiguranje

U prvih deset mjeseci osiguravajuća društva naplatila 1,6 milijardi eura premije, vodeće Croatia osiguranje

Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih deset mjeseci ove godine iznosila je 1,6 milijardi eura, što je 11,4 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).

U listopadu je u Hrvatskoj poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili 271,3 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja te 1,3 milijarde eura na premiju neživotnih osiguranja.

U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (36,4 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (18,8 posto) te osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,3 posto).

Iznos likvidiranih šteta do kraja listopada dosegnuo je milijardu eura. Od tog iznosa na životno se osiguranje odnosilo 368 milijuna, a na neživotno 672,1 milijun eura.

U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 39,7 posto, osiguranje cestovnih vozila 21,8 posto, ostala osiguranja imovine 9,4 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta devet posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 10,8 posto, na 410,2 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je pao s 25,9 posto, koliko je iznosio krajem listopada prošle godine, na 25,7 posto krajem listopada ove godine.

Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,8 posto te rastom naplaćene premije za 8,7 posto, na 203,6 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,6 posto te naplaćenom premijom od 200 milijuna eura, uz rast za 17,9 posto.

Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za 18,1 posto, na 180,7 milijuna eura, uz tržišni udio od 11,3 posto, pokazuju podaci Hanfe.

B.V./H

foto: pixabay