Poslovne vijesti

Home / Poslovne vijesti/turizam / Žgomba: “Bit će potrebni veliki napori da se ponovi prošlogodišnja turistička sezona”

Žgomba: “Bit će potrebni veliki napori da se ponovi prošlogodišnja turistička sezona”

Ljetni dio turističke godine u Hrvatskoj bi mogao biti sličan lanjskom, no i za to će turistički sektor morati uložiti više napora i promo aktivnosti, pogotovo što je trenutni buking za ljeto očekivano usporen, jer turisti više nego prošlih godina čekaju last minute, ocjene su predstavnika turističkih agencija.

Hrvatski turizam je ukupno u predsezoni zabilježio određene poraste, no u svibnju je došlo do pada, uvelike i zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, te je izvjesno da će svibanjski rezultat biti manji nego lani. To ima neznatan utjecaj na rezultate cijele godine, ali će zato puno veći imati turistički najjači ljetni mjeseci za koje još uvijek ne možemo sa sigurnošću reći kakvu će popunjenost donijeti zbog usporenog i last minute bukinga“, ističe za Hinu Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK, član Turističkog vijeća HTZ-a i predsjednik uprave turističke kompanije Uniline.

Kaže da je na izvjestan poremećaj u punjenju kampova utjecalo loše vrijeme u svibnju, a moguće će i u prvom dijelu lipnja, dok su hotelske kuće reagirale i sa cjenovnim akcijama nastoje privući dodatnu potražnju.

Za obiteljski smještaj, koji čini najveći, 60 postotni udjel u ukupnim turističkim krevetima, smatra da će u situaciji usporene potražnje imati najveći pad i to iz više razloga, od još povećane ponude tog smještaja, do njegove oslonjenosti na tek nekoliko kanala prodaje i nespremnosti za situacije smanjene potražnje.

Evidentno je da je vrijeme turističke hiper potražnje iza nas i da moramo uložiti puno napora i truda za ostvariti lanjske rezultate. Za putničke agencije posla će u očekivanim gabaritima biti i dalje, a s obzirom da većina turista u Hrvatsku tijekom godine, a pogotovo ljeti dolazi individualno, agencije će i s njima, kao i do sada, imati posla te tu ne očekujem značajnije promjene, jer turisti i dalje preferiraju sigurnost i kvalitetnu uslugu što im agencije jamče”, ocjenjuje Žgomba.

Za Unilinove rezultate pak i očekivanja od ljeta napominje da imaju porast ukupne prodaje u odnosu na prošlo ljeto, najviše temeljem širenja poslovanja na daleka tržišta, posebice na kinesko, korejsko i južnoameričko, kao i zbog ulaska u selektivne i inovativne turističke proizvode.

Najviše ‘prodaju’ destinacije u Istri te područje od Zadra do Makarske rivijere, a od grupnih aranžmana Dubrovnik, Split, Plitvice i Zagreb sa jednako zastupljenom strukturom prodanih vrsta kapaciteta kao i do sada.

P.T./hina

foto: arhiva.hgk

Tagovi: